Volkswagen zaprezentował nową… czcionkę
Subtelna zmiana, która będzie miała zaskakująco duży zasięg
Przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że producenci co jakiś czas odświeżają swoje znaczki firmowe. Modyfikują logo, aby było większe, bardziej wyraziste, a zdarzają się nawet radykalne zmiany wyglądu (przykład Fiata).
Volkswagen jednak zdecydował się na inną, nieco bardziej subtelną zmianę - wprowadzenie nowej czcionki. Dotychczasowa, zwana "Volkswagen Utopia", została zastąpiona przez "Volkswagen Text".
Co ciekawe wpłynie ona na niemiecką markę o wiele bardziej, niż można początkowo sądzić. Nowa czcionka używana będzie nie tylko do oznaczeń na poszczególnych modelach, ale znajdziemy ją także w systemach multimedialnych, a nawet w broszurach i katalogach.
Zmiana ta była, według przedstawicieli Volkswagena, bardzo potrzebna. Obecna czcionka jest "bardziej współczesna, mniej geometryczna i zawiera w sobie ten dynamiczny kontrast, charakterystyczny dla designu samochodów Volkswagena".