Renault Megane RS zaprezentowane

Najnowsza odsłona francuskiego, kompaktowego hot hatcha pojawi się na rynku w połowie przyszłego roku.

Renault Megane RS debiutuje jako pięciodrzwiowy hatchback - obecna generacja nie przewiduje bowiem odmiany trzydrzwiowej. Mimo tego, trudno autu zarzucić mało agresywny wygląd - otrzymało zmienione zderzaki, siatkowany grill, a także charakterystyczne, potrójne światła przeciwmgielne. Z tyłu znajdziemy wydatny dyfuzor oraz, tradycyjną już, centralną końcówkę wydechu. Standardowe alufelgi mają 18 cali średnicy, ale w opcji znajdą się o rozmiar większe.

We wnętrzu znajdziemy sportową kierownicę z grubym wieńcem, wykończoną skórą i alcantarą oraz z czerwonymi przeszyciami. Znajdziemy je także na kubełkowych fotelach i dźwigni zmiany biegów.

Reklama

Spore zaskoczenie czeka nas pod maską - Renault rezygnuje z 2-litrowego, doładowanego silnika, na rzecz nowej, 1,8-litrowej, która zadebiutowała w Alpine A110. W Megane RS ma ona wyższą moc i oferuje 280 KM oraz 390 Nm (w zakresie 2400-5000 obr./min). Wiemy też już, że producent zaoferuje odmianę RS Trophy, rozwijającą 300 KM i 400 Nm, wyposażoną w tarcze hamulcowe o większej średnicy (355 mm) sygnowane logo Brembo. Tradycyjnie też będziemy mieli wybór między zwykłym zawieszeniem oraz utwardzonym Cup. W przypadku tego drugiego, otrzymamy również mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu.

Nowością w modelu będzie natomiast opcja zamówienia dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni biegów, mającej, podobnie jak "manual" sześć przełożeń. Standardowo otrzymamy natomiast system 4Control, czyli skrętne tylne koła, poprawiające zwrotność i prowadzenie auta.

Francuzi nie zdradzili natomiast szczegółowych danych technicznych nowego Megane RS. Powinno ono przebić poprzednika, który z 265-konnym silnikiem rozpędzał się do 100 km/h w 6 s.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy