Porsche 918 Spyder - informacje i ceny

W końcu! Po serii doniesień na temat Porsche 918 Spyder, niemiecki producent podał wszystkie najważniejsze dane dotyczące nowego modelu, w tym cenę.

Ceny hybrydowego supersamochodu startują od 768 026 euro (834 426 euro z pakietem Weissach). Do jego napędu posłuży 4,6-litrowa jednostka benzynowa V8 o mocy 580 KM, przekazująca moc na tylne koła. Współpracować mają z nią dwa silniki elektryczne - pierwszy napędzający koła przednie (245 KM), a drugi tylne (129 KM). Energia do ich zasilania pochodzi z zestawu baterii litowo-jonowych.

Moc całego układu napędowego wynosi 795 KM, a maksymalny moment obrotowy - 780 Nm. Ten drugi szczytuje w przedziale od 1000 do 4000 obr./min. Za transfer siły napędowej do kół odpowiada 7-stopniowa przekładnia zautomatyzowana z dwoma sprzęgłami, połączona z elektronicznym systemem kontroli trakcji i odzyskiwania energii.

Reklama

Porsche 918 Spyder porusza się na 20-calowych obręczach z oponami w rozmiarze 265/35 (oś przednia) oraz potężnych, 21-calowych felgach z ogumieniem w rozmiarze 325/30 (oś tylna). Za skuteczne hamowanie odpowiadają ceramiczne tarcze hamulcowe - przednie o średnicy 410 mm (6-tłoczkowe zaciski) i tylne o średnicy 390 mm (zaciski 4-tłoczkowe).

918 Spyder z pakietem Weissach waży o 35 kilogramów mniej niż wersja standardowa, a to dzięki szerszemu zastosowaniu kompozytów i zastąpieniu tradycyjnego lakieru karoserii... folią. Dodatkowo, auto posiada obręcze magnezowe zamiast aluminiowych i tapicerkę foteli z niepalnego Nomexu zamiast skóry. Z listy wyposażenia znika zestaw audio. Jak podaje Porsche, model z pakietem Weissach jest w stanie pokonać tor Nuerburgring w czasie o 2 sekundy krótszym niż standardowa wersja (7 minut i 14 sekund).

W przypadku 918 Spyder imponują nie tylko osiągi, ale i lista dodatkowych opcji (oraz ich ceny). I tak na przykład magnezowe felgi kosztują dodatkowe 29 750 euro, a folia zamiast lakieru - 11 900 euro. Opcjonalny system unoszący przód samochodu przed podjazdem pod krawężnik to wydatek 8 925 euro, a 20-kilowatowy system szybkiego ładowania baterii, redukujący czas "tankowania" z 2 godzin do 30 minut - 20 230 euro. 500-watowy system audio firmy Burmester z ośmioma głośnikami wymaga dopłaty 23 800 euro.

I jeszcze jedno. Jeśli przyszły właściciel 918 Spyder zechce swoje nowe cacko odebrać z fabryki w Lipsku, musi wyłożyć dodatkowe 6 545 euro.

Maciej Struk, Marcin Sobolewski

Porsche Panamera z polskim akcentem - ZDJĘCIA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy