Nowy Opel Astra coraz bliżej

Mamy pierwsze informacje na temat nowej generacji kompaktowego Opla

Opel pełną parą przygotowuje się do premiery kolejnej, piątej już generacji, Astry. Samochód, którego produkcją zajmie się polska fabryka w Gliwicach pojawi się w salonach jeszcze przed końcem roku.

Obecnie - w Russelsheim - zobaczyć można prototypowe egzemplarze w pełnym kamuflażu. Czego spodziewać się można po kolejnym wcieleniu niemieckiego bestsellera?

Nowa Astra zaprojektowana została od podstaw. Nadwozie jest mniejsze niż do tej pory (krótsze o 49 mm i niższe o 26 mm), ale dzięki lepszemu zagospodarowaniu przestrzeni w kabinie jest więcej miejsca.

Reklama

Inżynierowie Opla z dumą podkreślają znaczną redukcję masy. W niektórych wersjach, stosunku do poprzednika, auto zrzuciło aż 200 kg, co nie pozostanie bez wpływu na osiągi i zużycie paliwa. Już podstawowa odmiana napędzana trzycylindrowym, doładowanym silnikiem benzynowym 1,0 l o mocy 105 KM (170 Nm) jest aż o 150 kg lżejsza niż jej aktualny odpowiednik.

Klienci będą mieli do wyboru trzy nowe rodziny jednostek napędowych: SGE (benzynowe o 3 lub 4 cylindrach z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem), MGE (mocne, benzynowe o 4 cylindrach, z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) oraz MDE (wysokoprężne z wtryskiem Common Rail i doładowaniem). Rozpiętość mocy sięga od 95 KM do 200 KM. Oprócz wspomnianego, benzynowego silnika 1,0 l w ofercie pojawią się m.in.: Czterocylindrowe, doładowane 1,4 l (145 KM) i 1,6 l (200 KM) oraz wysokoprężny 1,6 l CDTI.

Zawieszenie ma klasyczną dla kompaktów budowę. Na przedniej osi pracują kolumny McPhersona. Z tyłu zastosowano belkę podatną na skręcanie prowadzoną drążkami Watta.

Na liście wyposażenia opcjonalnego pojawi się system adaptacyjnego oświetlenia o nazwie IntelliLUX. Składają się na niego sterowane komputerowo reflektory wykonane w całości w technologii LED. Elektronika dba o optymalne dostosowanie oświetlenia do panujących warunków, dzięki czemu, po zmroku, przez większość czasu kierowca ma do dyspozycji światła drogowe.

Auto zamówić można będzie również z unikatowym systemem łączności internetowej Opel OnStar, który zapewni pomoc i kontakt ze służbami ratunkowymi przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.

Oficjalny debiut V generacji Opla Astry zaplanowany został na wrześniowy salon motoryzacyjny we Frankfurcie.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy