Limitowana seria Mazdy 3 MPS

Mija 10 lat od premiery pierwszej generacji "6". To pierwszy model Mazdy stworzony pod hasłem Zoom-Zoom. Z tej okazji firma zaprojektowała unikatową serię "3" w wersji MPS.

Premiera Mazdy 6 wywołała w klasie średniej małe trzęsienie ziemi. Poprawną do bólu 626 zastąpił model o zwiewnych liniach i dynamicznie skrojonym podwoziu, zbudowany na nowej platformie, na koniec okraszony minimalistyczną nazwą "6" (w Japonii - Atenza). A to wszystko dzieło niewielkiej firmy motoryzacyjnej z Hiroszimy, słynącej z produkowania małego roadstera o wielkiej duszy, technologicznych ekstrawagancji oraz, tak dla przeciwwagi, wyspecjalizowanej w budowaniu konserwatywnych, trwałych aut.

Produkcja Mazdy 6 w wersji sedan i liftback ruszyła w Japonii w sierpniu 2002 roku, kombi - kilka miesięcy później, w listopadzie. Wtedy rozpoczął się także montaż modelu w amerykańskiej fabryce Forda w Michigan.

Reklama

A czym jest Zoom-Zoom? Nieźle oddaje to pierwsza reklama Mazda w polskiej wersji językowej, zaprezentowanej tuż po ustanowieniu oficjalnego przedstawicielstwa firmy w naszym kraju w 2008 roku:

Z okazji 10-lecia hasła Zoom-Zoom do polskich salonów Mazdy trafi 10 egzemplarzy limitowanej serii 3 MPS. Auto będzie dostępne w dwóch odcieniach nadwozia: białym (Crystal White Pearl) i czerwonym (Velocity Red), a jego charakterystyczną cechą są polakierowane na czarno boczne lusterka oraz spód tylnego spoilera i dół zderzaka. Dodatkowo, limitowana Mazda 3 MPS spoczywa na 18-calowych felgach aluminiowych w kolorze grafitowym.

Mazdę 3 MPS napędza turbodoładowany, 2,3-litrowy silnik benzynowy R4 o mocy 260 KM, sprzężony z 6-biegową przekładnią manualną. W efektywnym przenoszeniu siły napędowej na przednie koła pomaga mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (tzw. szpera). Japoński hot hatch przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h.

Poniżej galeria zdjęć wersji na rynek brytyjski:

Cena jubileuszowej edycji Mazdy 3 MPS wynosi 123 900 zł.

Marcin Sobolewski

Mazda 3 2.0 Sport - wersja optymalna - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy