Kolejne marki premium notują wzrosty sprzedaży
Niezmiennie pozytywne informacje o zainteresowaniu swoimi modelami zgłaszają producenci najdroższych aut.
Nie tak dawno pisaliśmy o tym, że wielu producentów zanotowało w ostatnim okresie, kolejne już, wzrosty sprzedaży. Wśród nich były między innymi marki premium - Audi, Porsche i Volvo. Dobra passa sprzyja jednak również ich konkurentom.
Jednym z nich jest BMW, które opublikowało właśnie raport za pierwszy kwartał bieżącego roku. Bawarskiemu producentowi udało się sprzedać 451 576 pojazdów, co jest wzrostem o 5,4 procenta w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jeszcze lepszy okres ma za sobą należąca do Niemców marka Mini - ze sprzedażą na poziomie 74 312 odnotowała on aż 28,4-procentowy wzrost.
Z kolei Mercedes pochwalił się jedynie wynikami za kwiecień, kiedy to udało się mu sprzedać 148 072 pojazdy. Oznacza to poprawę o 11,3 procent, w porównaniu z ubiegłym rokiem. Tak duży wzrost to zasługa w dużej mierze znacznego zwiększenia zainteresowania modelami Mercedesa w Chinach (+ 20,6 procenta) i Stanach Zjednoczonych (+12,8 procenta).
Kwiecień był także wyjątkowo korzystny dla Infiniti - najlepszy w historii japońskiej marki. Sprzedała ona wtedy 16 700 samochodów, a więc o 12 procent więcej, niż rok temu. Największy zainteresowania wzrost zanotowano w Chinach - aż 41 procent.