Honda CR-V

-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
1995
Jako pierwsze terenowe auto japońskiego koncernu Honda CR-V okazała się niebywałym sukcesem. Nazwa tego kompaktowego SUV-a oznacza dokładnie tyle, co „Mały Komfortowy Samochód” (z ang. „Comfortable Roundabout Vehicle”).
Historia Hondy CR-V
Już w 1993 roku Honda pokusiła się o zaistnienie w segmencie samochodów terenowych – model Passport był jednak po prostu wersją ISUZU Rodeo.
Dwa lata później na rynku ukazało się jednak autorskie auto Hondy oparte na platformie podłogowej popularnego Civic’a. Z myślą o globalnym rynku CR-V zaczęto produkować jednocześnie w Japonii oraz Wielkiej Brytanii, a od 2007 r. również w Stanach Zjednoczonych.
W ciągu ponad dwóch dekad na rynku model przeszedł zasadniczą ewolucję. Z klasycznego samochodu terenowego stał się nowoczesnym autem drogowym. Współcześnie na ulicach całego świata jest go już ponad 5 milionów.
Honda CR-V – generacje
Pierwsza generacja Hondy CR-V była produkowana w latach 1995–2002 r. Jako terenowa wersja modelu Civic VI wyróżniała się otwieraną do boku klapą bagażnika, którą zdobiło koło zapasowe. Po 4 latach od debiutu auto przeszło lifting, zyskując nowe zderzaki oraz atrakcyjne metaliczne odcienie karoserii. Bonusem było również zwiększenie mocy 2-litrowego silnika.
Hondę CR-V II produkowano od 2002 do 2006 r. Odrobinę większe nadwozie oparto na siódmej generacji Civic-a. Facelifting z 2005 r. przyniósł kolejną zmianę zderzaków, a także unowocześnienie designu reflektorów oraz grilla. Przy okazji poprawiono też system napędu na cztery koła.
Wielkim zaskoczeniem była produkowana w latach 2006–2012 trzecia generacja Hondy CR-V – z nowym, otwieranym do góry bagażnikiem i bez koła zapasowego. Nadwozie skrócono i poszerzono, a kształty zyskały na krągłości. W ramach liftingu w roku 2009 zmienił się nie tylko design frontu, ale także poziom wewnętrznego komfortu. Auto wyposażono też w nowy silnik wysokoprężny i-DTEC.
Honda CR-V IV, produkowana od 2012 do 2018 r., nie różni się już tak znacząco od swego poprzednika. Delikatnemu zaostrzeniu linii towarzyszyła nowinka techniczna w postaci elektronicznego systemu napędu. Facelifitng z 2014 r. przyniósł ledowe światła do jazdy dziennej, ale także redukcję pojemności silnika dieslowego.
Piątą generację CR-V produkowano w latach 2018–2022. W Europie silnik dieslowy został zastąpiony hybrydowym. Poszerzone nadwozie zyskało kształty inspirowane nową wersją Civic’a oraz charakterystycznie zmienione światła tylne.
Projektanci nie spoczęli jednak na laurach i w ramach szóstej generacji, która debiutuje na rynku w 2023 r., proponują kierowcom wyraźnie większe nadwozie o śmiałej sylwetce, kanciastym zderzaku oraz ciekawych chromowanych akcentach.
Honda CR-V – dane techniczne
- Honda CR-V I – pojemność silników: 2 l; moc silników: 126–147 KM; napęd na przednie lub wszystkie koła; skrzynie biegów: manualna 5b, automatyczna 4b;
- Honda CR-V II – pojemność silników: 2–2,4 l; moc silników: 140–160 KM; napęd na przednie lub wszystkie koła; skrzynie biegów: manualne 5b i 6b, automatyczne 4b i 5b;
- Honda CR-V III – pojemność silników: 2–2,4 l; moc silników: 140–183 KM; napęd na przednie lub wszystkie koła; skrzynie biegów: manualna 6b, automatyczna 5b;
- Honda CR-V IV – pojemność silników: 1,6–2,4 l; moc silników: 120–185 KM; napęd na przednie lub wszystkie koła; skrzynie biegów: manualna 6b, automatyczne 5b i 9b, bezstopniowa CVT;
- Honda CR-V V – pojemność silników: 1,5–2l; moc silników: 155–193 KM; napęd na przednie lub wszystkie koła; skrzynie biegów: automatyczna 9b, bezstopniowa CVT;
- Honda CR-V VI – pojemność silników: 1,5–2l; moc silników: 190–204 KM; napęd na przednie lub wszystkie koła; skrzynie biegów: bezstopniowa CVT i e-CVT.
Honda CR-V – opinie kierowców
Praktyczny, przestronny i komfortowy – te pochwały jednogłośnie padają z ust miłośników Hondy, ale i krytyków. Model CR-V zbiera również oklaski za ergonomię wnętrza, doskonałą sterowność mimo dość sporej wagi oraz wysokiej jakości silnik, który oferuje przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 11 sekund.
Mankamentów jest niewiele, a jako najpoważniejsze wskazuje się dość wysokie spalanie i mało estetyczny wyświetlacz.
Wiadomości
-
Honda zapowiada trzy nowe SUVy. Wszystkie zelektryfikowane
Czwartek, 24 marca 2022 (12:15)Już niedługo europejska gama Hondy rozszerzy się o nowe SUVy w trzech różnych rozmiarach. Każdy z nich dostępny będzie wyłącznie w wersji, mniej lub bardziej, zelektryfikowanej. -
Top 10 najpopularniejszych SUVów na rynku
Poniedziałek, 6 grudnia 2021 (06:50)Portal analityczny Focus2Move podał najnowsze dane o światowej sprzedaży SUV-ów w okresie od stycznia do sierpnia 2021. -
Wszystko o nowej Hondzie CR-V
Poniedziałek, 26 stycznia 2015 (09:28)Wiemy już wszystko na temat odświeżonej Hondy CR-V w wersji europejskiej. Japońska marka opublikowała właśnie specyfikację modelu przeznaczonego na rynki Starego Kontynentu. -
Rewolucyjny tempomat Hondy
Piątek, 9 stycznia 2015 (10:50)Technologie z zakresu elektroniki użytkowej osiągnęły dziś taki poziom, że z technicznego punktu widzenia zbudowanie w pełni autonomicznego pojazdu przestaje być wyzwaniem. -
Honda CR-V po liftingu
Wtorek, 30 grudnia 2014 (11:29)Honda ujawnia więcej informacji na temat zmodernizowanej CR-V. Najważniejsza zmiana - dotychczasowego turbodiesla o pojemności 2,2 litra zastąpi 160-konny silnik 1.6, na życzenie łączony... -
Czy taka będzie nowa honda CR-V? Zdjęcia
Piątek, 24 lutego 2012 (09:10)Już 6 marca na salonie motoryzacyjnym w Genewie Honda zaprezentuje prototyp modelu CR-V nowej generacji. -
Oto nowa honda CR-V. Na razie dla Amerykanów
Czwartek, 17 listopada 2011 (15:48)Na salonie w Los Angeles Honda zaprezentowała nową generację modelu CR-V. -
Toyota RAV4? Honda CR-V? A może jeep compass?
Piątek, 7 października 2011 (08:29)Ma nowy przód w stylu grand cherokee, nowy silnik wysokoprężny, a wewnątrz odmienne niż poprzednik materiały. To odświeżony jeep compass CRD limited.