Po nowym warszawskim moście 116 km/h! Średnio :)
Most Marii Skłodowskiej Curie, nazywany również Mostem Północnym, był pierwszego dnia po otwarciu najszybszą przeprawą pomiędzy prawobrzeżną i lewobrzeżną częścią Warszawy.
Zarówno w porannym, jak i wieczornym szczycie komunikacyjnym średnie prędkości rozwijane przez kierowców na tej przeprawie znacznie przekraczały 116 km/h. Jednocześnie, ten nowo oddany most wybrała najmniejsza liczba kierowców chcących przejechać z jednego brzegu Wisły, na drugą jej stronę - wynika z analizy danych drogowych AutoMapy.
Niewiele wolniejszą przeprawą okazał się przejazd Mostem Siekierkowskim, na którym średnia prędkość pojazdów w porannym szczycie (6.00 - 10.00) wynosiła 77,7 km/h. Również kierowcy podróżujący Mostem Grota Roweckiego mogli sprawnie przejechać nad Wisłą ze średnią prędkością 71,6 km/h. Jednak w tym przypadku główne utrudnienia czekały na nich na dojeździe do mostu od strony Marek, gdzie trwa budowa tuneli dźwiękochłonnych na budowanej trasie S-8.
Dla porównania, w porannym szczycie komunikacyjnym, najwolniejszą przeprawą ze wschodu na zachód był Most Gdański, gdzie średnia prędkość w tych godzinach wyniosła 44,7 km/h
Równie obleganymi przeprawami prowadzącymi na lewy brzeg Wisły były Most Poniatowskiego, na którym pojazdy w poniedziałkowy poranek poruszały się z prędkością 44 km/h oraz Most Świętokrzyski ze średnią prędkością 45,3 km/h.
Również w popołudniowym szczycie, w kierunku zachód - wschód, nowy Most Północny był praktycznie pusty. Średnia prędkość w popołudniowym szczycie komunikacyjnym, w godzinach 16.00 - 20.00 wynosiła ponad 110 km/h. Podobnie, jak w porannych godzinach, równie sprawnie ruch Mostem Siekierkowskim, gdzie średnia prędkość wynosiła niemal 82 km/h.
Kierowcy wracający z centrum na prawy brzeg Wisły masowo wybierali za to Most Grota Roweckiego, na którym średnia prędkość w analogicznym czasie wyniosła 35 km/h spadając w godzinach 16-17 nawet do 27 km/h.
Dość płynnie odbywał się za to ruch na pozostałych warszawskich mostach. Średnia prędkość na Moście Świętokrzyskim wyniosła 41,1 km/h (spadając jednak pomiędzy godziną 18.00 a 19:00) do około 30 km/h), na Moście Łazienkowskim 45,2 km/h, na Moście Poniatowskiego 57,6 km/h i na Moście Gdańskim 66,7 km/h.
Do badania wykorzystano dane drogowe pochodzące z technologii LiveDrive! wykorzystywanej w systemie AutoMapa/ Targeo Traffic.
Dzięki internetowemu połączeniu urządzenia nawigacyjnego z serwerem AutoMapa/ Targeo Traffic, użytkownicy AutoMapy otrzymują w czasie rzeczywistym informacje o bieżącej sytuacji drogowej. Gdy tylko AutoMapa zorientuje się, że na trasie przejazdu tworzy się korek, inteligentne rozwiązania LiveDrive! przeanalizują sytuację, przeliczą, czy korzystniejsze będzie wyznaczenie tras alternatywnych, czy też zator powinien za chwilę zniknąć i nie warto zmieniać pierwotnej trasy.
Dzięki inteligentnej technologii LiveDrive! AutoMapa zasilana jest również w bieżące informacje o realizowanych inwestycjach drogowych, dzięki czemu podróżując z AutoMapą sprawnie ominiemy zamknięte i remontowane odcinki dróg. LiveDrive! pozwala również na zdalną aktualizację bazy ograniczeń prędkości znajdujących się w AutoMapie, a co za tym idzie, jeszcze dokładniejsze określenie czasu dotarcia do celu w zmieniającym się ruchu miejskim.
Aktualne zmiany w rozkładzie ruchu drogowego śledzić można będzie on-line w AutoMapie, wykorzystując funkcję wizualizacji korków, lub w serwisie internetowy Targeo.pl, gdzie oprócz aktualnego natężenia ruchu prezentowane są również dane historyczne oraz prognozy na kolejny dzień.