Nowe motocykle Yamahy. Każdy znajdzie coś dla siebie
Mamy dobre wiadomości dla miłośników jednośladów. W salonach Yamahy pojawią się wkrótce nowe maszyny przeznaczone dla kierowców z kategorią prawa jazdy A2.
Model o nazwie YZF-R3 to lekki motocykl ze sportowym zacięciem, który wypełnić ma lukę między YZF-R125 i YZF-R6. Pojazd napędzany jest nowym, rzędowym, 2-cylindrowym, 4-suwowym, 4-zaworowym silnikiem DOHC o pojemności 321 cm3. W jego konstrukcji wykorzystano m.in. tłoki z kutego aluminium i nawęglone korbowody. Silnik o stopniu sprężania 11,2:1 generuje moc 42 KM przy 10 750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 29,6 Nm przy 9000 obr./min.
Rozstaw osi wynosi 1380 mm, a kąt główki ramy 25,5 stopnia. Kanapa znajduje się na wysokości 780 mm. Rozkład mas bliski jest ideałowi - na każdą z osi przypada niemal po około 50 proc. Zbiornik paliwa mieści do 14 litrów benzyny.
R3 jest wyposażony w przedni widelec z największymi w klasie rurami o średnicy 41 mm oraz aluminiowymi górną półką kierownicy i dolnym wspornikiem. Widelec oferuje 130-milimetrowy skok przedniego koła. System tylnego zawieszenia Monocross daje 125-milimetrowy skok tylnego koła - kompaktowy amortyzator jest przymocowany bezpośrednio do wahacza.
Motocykl wyposażono w 7-calowe koła z przednią oponą w rozmiarach 110/70-17 oraz tylną 140/70-17. Za hamowanie odpowiada pływająca przednia tarcza w rozmiarze 298 mm z 2-tłoczkowym zaciskiem oraz tylna tarcza 220 mm z jedno-tłoczkowym zaciskiem.
Na sezon 2015 Yamaha zapowiada też wprowadzenie nowego WR250F - pierwszej maszyny enduro, która zawiera słynny silnik Yamahy z pochylonym do tyłu cylindrem o odwróconej głowicy. Motocykl stworzony został w oparciu o YZ250F na 2014 rok, który zdominował serię MX250 mistrzostw terenowych AMA. Nowy silnik WR250F jest oparty w dużej mierze na zwycięskiej konstrukcji YZ250F z wtryskiem paliwa i zawiera - po raz pierwszy w świecie pojazdów enduro - pochylony do tyłu cylinder o odwróconej głowicy. Airbox jest umieszczony przed kierowcą, a zbiornik paliwa znajduje się pośrodku motocykla, przyczyniając się do centralizacji masy, co odgrywa kluczową rolę dla uzyskania lekkiego i zwrotnego prowadzenia.
WR250F 2015 jest wyposażony w nową, 6-biegową przekładnię, zaprojektowaną tak, by poradzić sobie z dużą różnorodnością terenu. Jej dopełnieniem jest specjalne sprzęgło, którego specyfikację dostosowano do ekstremalnych warunków jazdy enduro (posiada nowe tarcze cierne i sprężyny). W celu zoptymalizowania motocrossowej konstrukcji podwozia YZ250F pod kątem jazdy enduro, rama WR250F 2015 zawiera nowe wsporniki mocowania silnika, zapewniające wyższą sztywność.