Harley-Davidson wprowadza sporo zmian w gamie
Nowe modele, a także zmodernizowane dotychczas oferowane motocykle - nowości na tegoroczną jesień jest naprawdę dużo.
Nowy model Iron 883 ma surowe i wyraziste linie - cechuje się współczesną stylistyką inspirowaną budowanymi w garażach kiedyś i dziś bobberach. Zupełnie nowe przednie i tylne regulowane zawieszenie, lżejsze koła magnezowe i nowe siodło mają zapewniać wysoki komfort oraz kontrolę podczas jazdy.
Drugą z nowości jest Forty-Eight, który wyróżnia się szeroką przednią oponą, nowym kołem magnezowym i masywnym przodem z widelcem 49 mm. Ponadto znajdziemy w nim regulowane tylne zawieszenie i nowe siodło. Stylistyka retro oraz doskonałe połączenie czarnych, kolorowych i chromowanych elementów nadaje temu motocyklowi masywnego wyglądu.
Motocykliści poruszający się po zapchanych i trudnych ulicach miasta na smukłym i wąskim modelu Harley-Davidson Street 750 docenią większą pewność, jaką zapewniają nowe układy hamulcowe z przodu i z tyłu.
Amerykański producent przygotował także najmocniejsze modele Softail w historii. Napędzany silnikiem Screamin’ Eagle Twin Cam 110, nowy Fat Boy S i Softail Slim S oferują moc oraz osiągi dostępne niegdyś tylko w modelach Custom Vehicle Operations (CVO). Oba motocykle w limitowanej edycji są wykończone czarnymi elementami, co nadaje im wyglądu doskonale komponującego się z masywną sylwetką. Softail Slim S jest dostępny w nowym kolorze Olive Gold Denim z motywami militarnymi, będącymi hołdem dla powojennych motocykli custom, które zapoczątkowały erę bobberów. Harley-Davidson daje większej liczbie motocyklistów możliwość poznania osiągów motocykli z projektu RUSHMORE, wyposażając standardowo każdego Softaila na 2016 rok w silnik High Output Twin Cam 103.
Ponadto w wybranych modelach, po raz pierwszy w historii, będzie dostępny elektroniczny tempomat. Dostępny jest on dzięki nowej przepustnicy (sterowanej elektronicznie) i jest wyposażeniem standardowym w modelach Heritage Softail Classic, Softail Deluxe, Fat Boy S i Softail Slim S na 2016 rok oraz dostępny opcjonalnie w pozostałych Softailach na 2016 rok.
Wszystkie modele Sportster na 2016 rok otrzymały zupełnie nowe zawieszenie z przodu i z tyłu oraz udoskonalone siodła, poprawiające komfort motocyklisty oraz prowadzenie. Wykonano je z wysokiej jakości materiałów i zmieniono ich kształt, aby zapewniały lepsze podparcie i wygodę. Przeprojektowane zawieszenie modeli Sportster obejmuje amortyzatory emulsyjne ze sprężynami śrubowymi oraz nowe przednie widelce z amortyzatorami z wymiennym wkładem. Wypełnione są one azotem, zapobiegają zapowietrzeniu oleju i są wyposażone w wewnętrzny zespół zaworów z tłokami 36 mm oraz wysokiej jakości olej, dzięki czemu charakteryzują się doskonałą kontrolą ściskania i tłumienia odbicia oraz reagują szybko na niewielkie nierówności i zapewniają stały kontakt opon z nierówną nawierzchnią.
Ulepszono też stylistykę modelu Road Glide Ultra, a także opracowano lepsze właściwości aerodynamiczne i zoptymalizowano ergonomię, zapewniając motocykliście i pasażerowi komfort podczas długich wypraw - to wszystko dzięki inspirowanemu opiniami klientów programowi rozwoju produktu Projekt RUSHMORE. Napędzany jednostką Twin-Cooled High Output Twin Cam 103, oferującą świetne osiągi, nowy model Road Glide Ultra przekroczy oczekiwania najbardziej wymagających motocyklistów jeżdżących turystycznie.
Połączenie nostalgicznego stylu i współczesnych osiągów oraz komfortu modeli Softail - Heritage Softail Classic ma odświeżoną stylistykę na 2016 rok i jest wyposażony w jednostkę napędową High Output Twin Cam 103, elektroniczny tempomat w standardzie oraz nową i udoskonaloną konstrukcję mocowania kufrów.
Nowe motocykle będą dostępne w salonach dealerskich Harley-Davidson w Polsce już we wrześniu.