Peugeot 107
Środa, 9 sierpnia 2023 (12:06)
Aktualizacja Wtorek, 9 stycznia 2024 (14:22)
Peugeot 107 pojawił się na rynku w 2005 roku i był produkowany nieprzerwanie do 2014 roku jako jedna generacja. Stanowił bezpośredniego następcę osławionego, lecz nieco przestarzałego już modelu 106, od którego różnił się w zasadzie wszystkim: od wnętrza zaczynając, na silnikach kończąc. Po 2014 roku następcą pozostał Peugeot 108.
Peugeot 107 - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
2005
-
Zakończenie produkcji:
2014
Peugeot 107. Historia modelu
Historia Peugeota 107 rozpoczęła się w 2005 roku, czyli dwa lata po zakończeniu produkcji osławionego już modelu Peugeot 106.
Auto pojawiło się na rynku jako kolejny przedstawiciel klasy supermini segmentu A. Zatem cechowało się podobnie niewielkimi wymiarami zewnętrznymi oraz niską masą. Ta wynosiła, w zależności od wersji, od 865 do 925 kg.
Peugeot 107 był konkurencją dla innych równie małych samochodów w Europie, w tym dla konstrukcji w praktyce bliźniaczych – Citroena C1 i Toyoty Aygo.
Model był dedykowany osobom poruszającym się głównie w centrach miast, gdyż ze swoją długością rzędu 343 cm mógł się zmieścić w zasadzie wszędzie. To także jego największa zaleta, dzięki której samochód zyskał na Starym Kontynencie ogromną popularność.
Peugeot 107 – generacje
Pierwsza i jedyna generacja Peugeota 107 pojawiła się na rynku w 2005 roku. Był to samochód klasy supermini z nadwoziem typu hatchback.
Auo było niewielki, lecz dobrze wyposażone, przez co charakteryzowało się dużą wygodą w trakcie codziennej eksploatacji. Model 107 był także bezpieczny mimo swoich mikroskopijnych wymiarów zewnętrznych – w teście Euro NCAP osiągnął 3 oraz 4 gwiazdki, kolejno w 2005 oraz w 2012 roku.
W 2009 roku doszło do modernizacji Peugeota 107. W jej ramach samochód uzyskał nowocześniejszą sylwetkę. Przeprojektowano światła oraz kilka detali całej sylwetki, która dzięki temu stała się znacznie ciekawsza na rynku wśród konkurentów.
Co do konkurencji – Peugeot 107 stawał w szranki między innymi z Fordem Ka, Nissanem Pixo, Renault Twingo, Citroenem C1 oraz Toyotą Aygo. W 2012 roku przeprowadzono kolejny lifting całego przodu, czyli w praktyce raptem 2 lata przed planowanym zakończeniem produkcji.
Peugeot 107 – dane techniczne
- Pierwsza generacja Peugeota 107 (2005-2014) – pojemność silników: 1,0-1,4 l; moc silników: 56-68 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: manualne 5b, automatyczne 6b.
Peugeot 107 – ciekawostki
Ciekawostką dotyczącą Peugeota 107 był między innymi brak możliwości otwarcia tylnych szyb w modelu 3-drzwiowym. W 5-drzwiowym nie było z tym żadnych problemów. Warto było brać tę niedogodność pod uwagę w razie planowania dłuższych wycieczek poza miasto wraz z dwójką pasażerów na tylnej, niewielkiej kanapie.
Tym, co świadczyło o dopracowaniu tego auta w zasadzie do perfekcji przez koncern PSA, było otrzymanie kilku nagród za tytuł najlepszego samochodu wśród modeli ekologicznych VDC. Auto otrzymało wówczas aż trzy nagrody – w 2005, 2006 i 2007 roku. To był wynik głównie bardzo niewielkiego spalania, które to w sprzyjających warunkach wynosiło sporo poniżej 5 l/100 km. To doskonały wynik, szczególnie w obliczu stale rosnących cen benzyny i oleju napędowego.
Peugeot 107 – opinie kierowców
Peugeot 107 jest dobrze oceniany wśród kierowców. Większość z nich zwraca uwagę na mikroskopijne wymiary zewnętrzne, dzięki którym samochodem można z łatwością pokonywać nawet najciaśniejsze przejazdy. Nie ma także problemu z parkowaniem. Nie bez wpływu na dużą popularność tego modelu pozostaje także cena części. Koszt większości podstawowych elementów eksploatacyjnych zamyka się w kwocie kilkudziesięciu złotych, a tych najdroższych – raptem kilkuset.
To ogromna zaleta w szczególności dla początkujących kierowców, którzy chcą użytkować auto tanie w codziennej eksploatacji. Natomiast wadą są nieco dłuższe przednie drzwi, przez co ciężko je otworzyć na oścież po zaparkowaniu w ciasnym miejscu parkingowym. Nie można także pominąć wnętrza. To – mimo dość niskiej jakości – cechuje się także łatwą i tanią naprawą.
To ogromna zaleta w szczególności dla początkujących kierowców, którzy chcą użytkować auto tanie w codziennej eksploatacji. Natomiast wadą są nieco dłuższe przednie drzwi, przez co ciężko je otworzyć na oścież po zaparkowaniu w ciasnym miejscu parkingowym. Nie można także pominąć wnętrza. To – mimo dość niskiej jakości – cechuje się także łatwą i tanią naprawą.
W razie usterki którejkolwiek części wnętrza, w tym kierownicy czy lewarka zmiany biegów, zakup zamiennika pochłonie co najwyżej kilkadziesiąt złotych. Każdy silnik – mimo niewielkiej mocy „na papierze” – z łatwością napędza ważącą jedynie niespełna tonę karoserię.
Peugeot 107 - Wiadomości
-
To już koniec Citroena C1
Piątek, 28 stycznia 2022 (12:01)Citroen kończy produkcję modelu C1. Wkrótce z fabryki w czeskim Kolinie wyjedzie ostatni egzemplarz. -
Autostrada 107
Środa, 7 lutego 2007 (15:45)O trojaczkach z Kolina, jak określa się peugeota 107, toyotę aygo i citroena C1 napisano już sporo. -
Cztery gwiazdki dla Peugeot 107
Poniedziałek, 30 maja 2005 (09:05)Po "rekordzie" osiągniętym przez nowego Peugeot 1007 - 5 gwiazdek/36 punktów - stosiódemka zaprojektowana i produkowana wspólnie przez koncerny Toyota i PSA Peugeot Citroen uzyskała...