Coraz więcej porsche!
Porsche, producent super sportowych i super drogich samochodów z roku na rok zwiększa sprzedaż. W roku ubiegłym obrót koncernu wzrósł o 15,4 procent i wyniósł 7,134 mld DM. Zysk brutto mimo zwiększonych wydatków na prace badawcze nad kolejną serią modeli - terenowe porsche cayenne - wyniósł 848,5 mln DM, czyli o 21,5 procent więcej, niż w roku poprzednim (698,2 mln DM). Zysk po opodatkowaniu osiągnął wysokość 410,7 mln DM (w roku ubiegłym - 373,3 mln DM).
Zainteresowanie obydwoma seriami modeli - 911 i boxster, było w 2000 roku na całym świecie bardzo duże. Do salonów sprzedaży dostarczono łącznie 48.797 samochodów Porsche, czyli o 10.9 procent więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Sprzedaż modeli boxster znacznie wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem (20.892 pojazdy) i wyniosła 25.747 sztuk, z czego 10.770 samochodów, czyli 41,8 procent, to wprowadzony w październiku 1999 model boxster S. Klasyczny samochód sportowy Porsche 911 osiągnął, podobnie jak w roku ubiegłym, wysoki poziom sprzedaży - 23.050 sztuk (1999 - 23.090 samochodów), z czego 1.605 pojazdów to wprowadzony dopiero w czerwcu 2000 model turbo.
Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła o 15,5 procent - sprzedano tam 23.295 samochodów. Tendencję wzrostową można zaobserwować także na innych rynkach eksportowych poza Ameryką Północną, na których sprzedano 13.749 pojazdów (plus 4,1 procent). Sprzedaż w Niemczech, wbrew ogólnemu trendowi rynkowemu, zwiększyła się o 10,8 procent i wyniosła 11.754 sztuki.
Porsche wyprodukowało łącznie 48.815 pojazdów, czyli o 8,2 procent więcej niż w roku ubiegłym (45.119). Zwiększenie produkcji możliwe było dzięki wyprodukowaniu większej ilości modeli porsche boxster w Finlandii. Razem ze zmontowanymi tam 16.803 samochodami (w roku poprzednim: 13.455 sztuk) wyprodukowano 25.865 egzemplarzy modeli boxster i boxster S. Pozostałą część - 22.950 sztuk - stanowiły samochody Porsche 911.
Także rok bieżący zapowiada się dla Porsche bardzo dobrze. Dzięki utrzymującemu się wysokiemu popytowi na obie serie modeli oraz zwiększeniu produkcji modelu turbo do ok. 4.000 sztuk, koncern zakłada, że sprzedaż w roku obrachunkowym 2000/2001 wyniesie ponad 50.000 samochodów. Pozwoli to na osiągnięcie tzw. obrotu skonsolidowanego na poziomie przekraczającym obrót roku ubiegłego. I to pomimo wzrostu wydatków na prace badawcze nad trzecią serią modeli oraz na inwestycje związane z nowym zakładem w Lipsku.