Skoda Superb po liftingu - pierwsza jazda

Po 5 latach Skoda odświeżyła swój flagowy model. Obyło się bez zbędnych rewolucji.

Odnowiony Superb z przodu wyróżnia się innymi światłami i osłoną chłodnicy z logo marki umieszczonym na przedłużeniu maski. Tył auta stał się lżejszy, dzięki nowemu kształtowi lamp i dodatkowemu przetłoczeniu na pokrywie bagażnika.

Wewnątrz znalazły się lepsze materiały wykończeniowe oraz nowe kolory, inkrustacje i wzory kierownic. Superb nadal wyróżnia się logicznie rozplanowanymi elementami obsługi oraz ogromną przestrzenią dla pasażerów. Ba, pod względem ilości miejsca na nogi z tyłu nie ma sobie równych. Także bagażnik jest przepastny, dysponując pojemnością od 595 do 1700 l.

Reklama

Paleta silników pozostała, jak sprzed liftingu. Spadło jednak ich zużycie paliwa - nawet do 19% - dzięki zastosowaniu systemów start-stop i odzyskiwania energii z hamowania w jednostce 1.4 TSI oraz we wszystkich turbodieslach.

Mimo że 1,6-litrowy, 105-konny silnik wysokoprężny, jaki znalazł się pod maską testowanego auta, wydaje się za słaby do ogromnego Superba, rzadko kiedy dostaje zadyszki, w czym zasługa 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego między 1500 a 2500 obr./min. Oczywiście, przy wyprzedzaniu czy na podjazdach trzeba zredukować bieg nawet o dwa, ale za to silnik odwdzięcza się niskim zużyciem paliwa. Na testowej trasie o długości około 100 km, głównie poza miastem, auto potrzebowało 4,8 l/100 km.

Superb po liftingu nie zmienił swojego charakteru. Oznacza to, że mocno dba o komfort pasażerów, ale niespecjalnie zachęca do dynamicznej jazdy.

Odnowiona czeska limuzyna (i kombi) dostępna jest w salonach sprzedaży od czerwca. Jej ceny startują z poziomu o 2150 zł niższego niż do tej pory.

Dane techniczne: Skoda Superb po liftingu

Wersja1.4 TSI1.8 TSI*2.0 TSI3.6 FSI V6 4X4 1.6 TDI2.0 TDI*2.0 TDI*
Silnikbenz.,
turbo
benz.,
turbo
benz.,
turbo
benzynowyturbodieselturbodieselturbodiesel
Pojemność
skokowa
1390 cm31798 cm31984 cm33597 cm31598 cm31968 cm31968 cm3
Układ
cylindrów/zawory
R4/16R4/16R4/16V6/24R4/16R4/16R4/16
Moc
maksymalna
125 KM/
5000
160 KM/
4500
200 KM/
5100
260 KM/
6000
105 KM/
4400
140 KM/
4200
170 KM/
4200
Maksymalny
moment
obrotowy
200 Nm/
1500
250 Nm/
1500
280 Nm/
1700
350 Nm/
2500
250 Nm/
1500
320 Nm/
1750
350 Nm/
1750
Osiągi
Prędkość
maksymalna
204 km/h222 km/h240 km/h250 km/h194 km/h212 km/h228 km/h
Przyspieszenie
0-100 km/h
10,5 s8,2 s7,7 s6,4 s12,1 s10,0 s8,6 s
Zużycie paliwa
w l/100 km**
7,8/4,9/5,99,4/5,2/6,810,6/6,3/7,913,0/7,0/9,35,2/4,0/4,55,6/4,0/4,65,4/4,1/4,6
Cena78 550 zł85 400 zł102 600 zł144 900 zł85 150 zł93 550 zł96 550 zł
* dostępne także w odmianach z napędem 4x4; **miasto/trasa/cykl mieszany

Maciej Struk

Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance - TEST

Skoda Rapid 1.2 TSI 105 Ambition, Skoda Rapid 1.2 TSI 85 Elegance - PORÓWNANIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy