Zamiast Plusa - Volkswagen Golf Sportsvan
Volkswagen odkrył kartę ostatniej z nowości przygotowanych z okazji tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie. Jest nią podwyższony Golf Sportsvan, następca wersji Plus.
Prototypowy (jeszcze) Volkswagen Golf Sportsvan w wersji produkcyjnej ma trafić na rynek w połowie przyszłego roku. Podobnie jak produkowany dotychczas Golf Plus, model różni się od hatchbacka stylizacją przedniego i tylnego pasa, deską rozdzielczą, a przede wszystkim przestronnością i funkcjonalnością. Dodatkowe miejsce w 5-osobowej kabinie zapewnia wyżej poprowadzona linia dachu (nadwozie ma 158 cm wysokości, o blisko 13 cm więcej niż w Golfie VII) oraz 268,5-centymetrowy rozstaw osi. Dla porównania, w Golfie VII wynosi on 263,7 cm, a w Golfie VI Plus - 257,8 cm. Tylna kanapa Sportsvana przesuwa się w zakresie 18 cm, w kabinie wygospodarowano dodatkowe schowki, a pojemność bagażnika wynosi od 498 do 1512 l.
Do napędu rodzinnego Golfa posłużą turbodoładowane silniki benzynowe (TSI) lub wysokoprężne (TDI) - w tym przypadku o mocy od 85 do 150 KM. Najbardziej oszczędny wariant 1.6 TDI BlueMotion ma średnio zużywać 3,7 l/100 km.
msob