Porsche Cayenne po liftingu - informacje i zdjęcia

Bardziej wyrazisty design, mocniejsze i bardziej oszczędne silniki oraz bogatszy zakres wyposażenia - oto najważniejsze cechy zmodernizowanego Porsche Cayenne. Model jako pierwszy na rynku będzie teraz dostępny jako hybryda "z wtyczką".


Cayenne to dowód wyjątkowego sukcesu w historii Porsche. Jego popularność przekroczyła wszelkie oczekiwania. Pierwsza generacja, produkowana w latach 2002-2010, znalazła 276 tys. nabywców, a sprzedaż drugiej, wprowadzonej w 2010 roku, osiągnęła już poziom 303 tys. sztuk. "Cayenne nie tylko zapewnia Porsche dochodowy wzrost, ale tworzy też solidne, ekonomiczne podstawy do inwestycji w przyszłe pokolenia sportowych modeli" - czytamy w komunikacie prasowym.

Design

Karoseria Cayenne zyskała bardziej wyraziste rysy. Nowy jest przedni pas, przednie błotniki i pokrywa silnika oraz wloty powietrza z "płetwami" po obu stronach zderzaka. Uwagę zwracają też typowe dla Porsche, biksenonowe reflektory, standardowo montowane w modelu bazowym i S, wraz z czteropunktowym oświetleniem LED-owym do jazdy dziennej. Seryjne wyposażenie topowego Cayenne Turbo obejmuje reflektory LED-owe wraz z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Reklama

Tylna partia nowego Cayenne również została odświeżona: wypełnienie lamp tworzy trójwymiarowy efekt, a światła stopu - podobnie jak LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej z przodu - mają czteropunktową formę. Wgłębienie tablicy rejestracyjnej, uchwyt bagażnika i klosze lamp zostały płynniej zintegrowane z tylną klapą, nowe końcówki wydechu są teraz połączone z dolną częścią zderzaka, a automatycznie sterowana pokrywa bagażnika należy do wyposażenia seryjnego.

W kabinie projektanci skupili swoje wysiłki na miejscu kierowcy, który ma do dyspozycji nową, wielofunkcyjną kierownicę sportową z łopatkami do zmiany przełożeń, wzorowaną na wolancie z 918 Spyder. Wygodę pasażerów tylnych foteli zwiększa dostępne na życzenie osobne sterowanie wentylacją.

Silniki

Zmodernizowane Cayenne trafi na rynek w pięciu wersjach: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel, a także, po raz pierwszy, jako Cayenne S E-Hybrid. To pierwsze w segmencie SUV-ów auto hybrydowe z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in). Wszystkie odmiany silnikowe legitymują się lepszymi osiągami i niższym względem poprzedników zużyciem paliwa. Wariant S otrzymuje nową, 3,6-litrową jednostkę V6 biturbo, znaną z Macana.

W celu obniżenia zużycia paliwa wszystkie odmiany wyposażono w funkcję żeglowania (rozłącza silnik od układu przeniesienia napędu podczas odpuszczania gazu i eliminuje hamowanie silnikiem), udoskonalony system "auto stop-start plus" oraz zoptymalizowane zarządzanie chłodzeniem. Po raz pierwszy zastosowano w Cayenne aktywne klapy powietrza, zlokalizowane w środkowym odcinku układu dolotowego. System kontroli silnika otwiera je i zamyka zależnie od sytuacji na drodze oraz potrzeb układu chłodzenia, regulując ilość dopływającego powietrza. W zamkniętej pozycji klapy przyczyniają się do zmniejszenia oporu aerodynamicznego, a co za tym idzie - do obniżenia zapotrzebowania na paliwo.

Cayenne S E-Hybrid to pierwsza hybryda plug-in w segmencie ekskluzywnych SUV-ów. Model zastępuje odmianę S Hybrid. Wyposażono go w litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km, zależnie od stylu jazdy i topografii drogi. Ponad dwukrotnie zwiększono moc silnika elektrycznego - z 47 do 95 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi teraz 3,4 l/100 km. 3-litrowy, doładowany mechanicznie motor V6 (333 KM) wespół z 95-konną jednostką elektryczną generuje łącznie moc 416 KM przy 5500 obr./min i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4000 obr./min. Zestaw ten zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,9 s i prędkość maksymalną równą 243 km/h. W trybie elektrycznym prędkość auta została ograniczona do 125 km/h. Akumulator można ładować z gniazdka elektrycznego lub podczas jazdy. Dzięki standardowej funkcji Porsche Car Connect kierowca Cayenne S E-Hybrid w każdej chwili ma dostęp do danych na temat pojazdu za pośrednictwem smartfona.

3,6-litrowy silnik V6 biturbo zastępuje jednostkę V8 pod maską Cayenne S. Średnio zużywa 9,5-9,8 l/100 km, czyli o 1 l/100 km mniej od montowanej poprzednio V-ósemki. Podwójnie turbodoładowana V-szóstka generuje moc 420 KM przy 6000 obr./min, o 20 KM więcej niż dotychczas. Maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm i jest dostępny w przedziale od 1350 do 4500 obr./min (przyrost o 50 Nm). Ze standardową przekładnią Tiptronic S Cayenne S przyspiesza od zera do "setki" w zaledwie 5,5 s (5,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), o 0,4 s szybciej od poprzednika. Prędkość maksymalna wzrosła o 1 km/h, do 259 km/h.

Do napędu topowego Cayenne Turbo służy 4,8-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 520 KM przy 6000 obr./min i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, generowanego w zakresie 2250-4000 obr./min. To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 s (4,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) i rozwinięcie prędkości maksymalnej równej 279 km/h. Zużycie paliwa wynosi średnio 11,2-11,5 l/100 km.

3-litrowy turbodiesel V6 pod maską Cayenne Diesel osiąga moc 262 KM przy 4000 obr./min, 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2500 obr./min i zużywa średnio 6,6-6,8 l oleju napędowego na 100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 7,3 s (7,2 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 221 km/h.

4,2-litrowy turbodiesel V8 w Cayenne S Diesel legitymuje się mocą 385 KM przy 3750 obr./min i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-2750 obr./min. Na sprint do "setki" potrzebuje jedynie 5,4 s (5,3 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), osiąga prędkość maksymalną 252 km/h i zużywa średnio 8,0 l/100 km.

Układ jezdny

Z myślą o poprawie komfortu jazdy inżynierowie Porsche zmodyfikowali także nastawy resorowania Cayenne.

Hybryda w cenie diesla

Rynkowa premiera nowego Cayenne odbędzie się 11 października 2014 roku. W Niemczech Cayenne Diesel będzie kosztować 66 260 euro, Cayenne S - 80 183 euro, Cayenne S Diesel - 82 087 euro, Cayenne Turbo - 128 378 euro, a Cayenne S E-Hybrid - 82 087 euro, czyli tyle samo co wariant S Diesel i o około 1000 euro więcej od poprzedniego Cayenne S Hybrid. To efekt synergii realizowanej przez Porsche w dziedzinie technologii hybrydowej. W rezultacie cena Panamery S E-Hybrid zostaje obniżona o ponad 6000 euro, do 104 221 euro.

msob, źródło: Porsche

Porsche Cayenne z fabryki Volkswagena - INFORMACJE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy