Nissan Juke teraz bardziej oszczędny

Zmodernizowany turbodiesel pod maską Juke'a generuje wyższy moment obrotowy i zużywa mniej paliwa.

1,5-litrowy turbodiesel dCi o mocy 110 KM otrzymał zmodyfikowane, piezoelektryczne wtryskiwacze, bardziej wrażliwą na obciążenie turbosprężarkę o zmiennej geometrii i przeprojektowany układ dolotowy. Lista zmian obejmuje również nowe sterowanie pompą oleju, zastosowanie powłok węglowych o ograniczonym tarciu oraz system start-stop, uruchamiający silnik w ciągu 0,5 s po wciśnięciu pedału sprzęgła.

Jednostka generuje teraz 260 zamiast dotychczasowych 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągany jest on przy 2000 obr./min, ale 80 proc. siły napędowej dostępne jest już przy 1500 obr./min. Według producenta Juke 1.5 dCi zużywa średnio jedynie 4,2 l ON/100 km (poprzednio: 4,8 l/100 km). Pomaga mu w tym na nowo zestrojona skrzynia biegów z krótszymi dwoma pierwszym przełożeniami i wydłużonymi biegami od trzeciego do szóstego.

Reklama

Japończycy deklarują także, że silnik został lepiej wyciszony. Osiągi pozostały bez zmian - przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 11,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h.

Kierowca Juke'a ma do dyspozycji trzy tryby jazdy (Eco, Normal i Sport). W trybie Eco maksymalny moment obrotowy zostaje ograniczony do 220 Nm; pełna jego dawka jest jednak dostępna po wciśnięciu gazu do podłogi.

msob

Nissan Juke Nismo 4WD CVT - TEST

Nissan Juke 1.6 Ministry of Sound - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy