Nadjeżdża Volkswagen Golf GTE
Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi hybrydowa odmiana Volkswagena Golfa. Wiadomo już, że otrzyma przydomek "GTE".
Volkswagen Golf GTE będzie napędzany hybrydowym układem napędowym z możliwością ładowania akumulatorów z domowego gniazdka (plug-in), pochodzącym z prototypowego Audi A3 e-tron. Składa się on z 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI o mocy 150 KM, połączonego ze 102-konną jednostką elektryczną oraz 6-stopniową przekładnią zautomatyzowaną DSG. Łączna moc maksymalna tego tandemu wynosi 204 KM, a maksymalny moment obrotowy - 350 Nm.
Zgromadzona w bateriach energia ma pozwalać na pokonanie dystansu do 50 km bez udziału motoru spalinowego. Ich ładowanie z gniazdka trwa około 4 godzin (wystarczy też 30 min jazdy autostradowej), a prędkość maksymalna samochodu w trybie elektrycznym zostaje ograniczona do 130 km/h. Korzystając z obu silników, Golf GTE rozpędza się do "setki" w niespełna 8 s i osiąga prędkość maksymalną ponad 200 km/h.
Jeśli w pełni wykorzystać możliwości trybu elektrycznego, średnie zużycie paliwa na odcinku 100 km ma według Volkswagena wynosić jedynie 1,5 l/100 km.
Golf GTE zostanie zaprezentowany jesienią br., prawdopodobnie podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu.
msob