Frankfurt 2013 - Peugeot 308 R - nowy w klubie

Nowa "308" nie zdążyła jeszcze zagościć w salonach, a Francuzi prezentują już nową wersję modelu. I to jaką!

Wygląda na to, że Peugeot nie popełni tego samego błędu, co w przypadku pierwszej "308", i zaoferuje gorący kompakt z prawdziwego zdarzenia. Poprzednia generacja w najmocniejszej wersji GTi dysponowała jednostką o mocy 200 KM - słabszą niż w większości konkurentów.

Koncepcyjny 308 R ma 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 270 KM przy 6600 obr./min i 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1900-5500 obr./min. Napędza on przednie koła i współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną oraz "szperą" - mechanizmem różnicowym o zwiększonym tarciu. Według producenta średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 6,3 l/100 km.

Reklama

Francuscy projektanci zaopatrzyli "308" w zderzak z potężnymi wlotami powietrza, obniżone o 19 mm zawieszenie oraz 19-calowe obręcze kół, za którymi kryją się wzmocnione hamulce z 380-milimetrowymi tarczami z przodu i 330-milimetrowymi z tyłu. Na deser - aerodynamiczne lusterka oraz dwukolorowe malowanie. W celu obniżenia masy własnej drzwi, zderzaki, maskę i progi wykonano z włókna węglowego.

308 R wystąpi na stoisku Peugeot podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie. W zbliżonej formie auto ma szansę trafić do produkcji seryjnej.

msob

Peugeot 2008 1.2 VTi Allure - TEST

Używany Peugeot 307 (2001-2008) - OPINIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy