Sercem samochodu jest silnik V8 FSI o pojemności 4.2 l. Osiąga on moc 420 KM, co oznacza, że z litra pojemności uzyskano równe 100 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 430 Nm i osiągany jest przy 5500 obr/min. Jednak 90 procent momentu dostępne jest w zakresie 2250 - 7600 obr/min, natomiast dopływ paliwa do silnika jest odcinany dopiero przy 8250 obr/min.
Samochód imponuje osiągami. 100 km/h pojawia się na liczniku już po 4.8 s, kolejne 11.8 s trzeba poczekać, aż wskazówka osiągnie liczbę 200. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Konstruktorzy nie zapomnieli oczywiście, że osiągi zależą nie tylko od potężnego silnika, ale i masy. Stąd zastosowano na szeroką skalę aluminium, co pozwoliło ograniczyć masę pojazdu do 1655 kg. Oznacza to, że każdy koń mechaniczny musi sobie poradzić z niespełna 4 kg wagi.
Aby olbrzymia moc sprawnie była przenoszona na asfalt zastosowano system napędu na cztery koła. System ów współpracuje z układem o nazwie Dynamic Ride Control, który odpowiada m.in. za pracę amortyzatorów i który zaadoptowany został z modelu RS6. Ponadto RS4 otrzymał większy rozstaw kół oraz niższe o 30 mm zawieszenie. Samochód porusza się na 19-calowych kołach, które skrywają... 18-calowe tarcze hamulcowe!
Samochód tego typu ma przede wszystkim dostarczać wrażeń z jazdy. Stąd ESP zostało przeprojektowane, dzięki czemu elektronika ingeruje później niż w standardowej A4. Ponadto kierowca ma na kierownicy przycisk, dzięki któremu zmienia mapę wtrysku na bardziej sportową.
Samochód w trybie sport lepiej przyspiesza i oczywiście więcej pali.
W dziale "Testy/Opinie użytkowników" możesz podzielić się wrażeniami z użytkowania swojego samochodu.