Padł rekord Nordschleife. Najszybsze auto hybrydą!
Padł kolejny rekord toru Nurburgring. Pierwszym samochodem seryjnym, który pokonał północną pętlę w mniej niż 7 minut jest Porsche 918 Spyder Hybrid.
Samochód przejechał trasę o długości 20,6 km w dokładnie 6 minut i 57 s, co okazało się czasem o 14 s lepszym od poprzedniego rekordu.
Rekord został pobity 4 września, już podczas pierwszej próby. Podczas jazd wykorzystano dwa egzemplarze Porsche, a za ich kierownicami zasiadali: były rajdowy mistrz Europy Walter Rohrl, kierowca testowy Porsche, Timo Kluck i kierowca fabryczny Marc Lieb. Wszyscy oni w każdym przejeździe ustanawiali czasy lepsze od obowiązującego wówczas rekordu.
Ostatecznie najlepszy wynik 6,57 min, uzyskał Marc Lieb, który pokonał trasę ze średnią prędkością 179,5 km/h. Warto dodać, że samochody poruszały się na seryjnym ogumieniu Michelina (co prawda opracowanym specjalnie dla tego modelu) oraz wyposażone były w opcjonalny pakiet "Weissach Package", który poprawia nieco osiągi.
Porsche 918 Spyder pierwszy raz zaprezentowano w 2010 roku na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Chociaż wtedy był to prototyp, to już wówczas wiadomo było, że auto powstanie w limitowanej serii 918 sztuk. Na wersję produkcyjną musieliśmy jednak poczekać kolejne trzy lata.
Masa własna gotowego do drogi pojazdu to 1640 kg. 43 proc. z niej przypada na przednią, pozostałe 57 proc. na tylną oś. By zminimalizować masę do zbudowania samonośnego nadwozia użyto włókien węglowych CFRP.
Samochód wyposażony jest aż w trzy silniki. Pierwsze skrzypce gra benzynowy V8 o pojemności 4,6 l, rozwijający moc 608 KM. Jednostka wspomagana jest przez dwa elektryczne motory trakcyjne, których zadaniem jest napędzanie kół przedniej osi. Sumaryczna moc układu napędowego to przeszło 887 KM i 800 Nm.
Osiągi robią piorunujące wrażenie. W trybie Hot Lap (kierowca ma do wyboru pięć ustawień: E-Power, Hybrid, Sport Hybrid, Race Hybrid, Hot Lap) samochód przyspiesza do 100 km/h w 2,8 s. W 7,8 s od startu prędkościomierz wskazuje już 200 km/h. Zaledwie w 23 s od ruszenia auto pędzić już może z prędkością 300 km/h!
Mocną stroną auta jest również zużycie paliwa. W trybie ekonomicznym E-Power, w którym przyspieszenie do 100 km/h trwa 7 s, a prędkość maksymalna auta to 150 km/h, średnie - deklarowane przez producenta - zużycie paliwa to zaledwie 3,3 l/100 km.