Oszczędzają bogaci...

Poszukiwanie jak najniższych kosztów użytkowania samochodu, nie jest jedynie polską domeną. Chęć jazdy za niewielkie pieniądze, jest powszechna w całej Europie. Różnica polega tylko na rodzaju używanego paliwa. W Polsce najbardziej rozpowszechnionym paliwem alternatywnym jest gaz LPG. W wielu krajach znacznie bardziej popularny jest jednak gaz ziemny.

article cover
INTERIA.PL

Seryjny pojazd napędzany takim gazem trafi niebawem do salonów Opla w zachodniej Europie. Model oznaczony jako Zafira 1,6 CNG (Compressed Natural Gas) jest klasycznym samochodem z silnikiem o mocy o pojemności 1600 ccm i mocy 100 KM. Plusem tego rozwiązania jest nie tylko zapewnienie osiągów jak w wersji benzynowej (prędkość maksymalna 172 km/h), ale także identycznych, jak w innych Zafirach, pojemności bagażnika i przestrzeni pasażerskiej. Istnieje więc możliwość wykorzystania koncepcji siedzeń Flex7 i otwierając fotele ukryte w bagażniku "zbudowanie" wersji dla siedmiu pasażerów.

Zyskanie takiej przestrzeni pasażerskiej, było możliwe dzięki zamocowaniu zbiorników gazu pod podłogą samochodu. Równocześnie zniknął bak na benzynę. Pozostawiono tylko zbiorniczek o pojemności 14 litrów. Służy on jako "rezerwa" i jeżeli braknie gazu, automatycznie jest włączana zatankowana do niego benzyna.

O tym, że paliwo gazowe nie jest jedynie marzeniem konstruktorów najlepiej świadczy fakt, że w samych tylko Włoszech jeździ około 300 000 samochodów zasilanych w ten sposób.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas