E-commerce Renault
Renault przyspiesza rozwój swojej strategii w dziedzinie e-commerce poprzez wprowadzenie nowej generacji serwerów handlowych we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Strony te, otwierane stopniowo we wszystkich krajach, w których koncern Renault jest obecny handlowo, potwierdzają zobowiązania marki do zajęcia pozycji znaczącego podmiotu e-commerce.

Internet wpisany jest w strategię handlową Renault od 1996 roku. I tak, Renault.net pozwala użytkownikom sieci na stały kontakt z producentem, na składanie zamówień i monitorowanie przebiegu produkcji nowych samochodów, kupowanie części zamiennych itp. Ponadto od roku 2000 wszyscy pracownicy Dyrekcji handlowej korzystają z bureau.net (systemu informacji i reportingu w czasie rzeczywistym).
W oparciu o wyłączne systemy informacji Renault rozwija swoją strategię e-commerce w trzech projektach. We wrześniu 2000 Renault Developpement Industriel et Commercial (RDCI)przejęło 33,36% udziałów w kapitale Caradisiac, będącym wielomarkowym serwerem pośrednictwa w handlu samochodami używanymi. Pod koniec roku 2001 Renault otworzy Renault@rts, serwer transakcji dotyczących części zamiennych i akcesoriów przeznaczony dla wyspecjalizowanych odbiorców. Aktualnie Renault inauguruje nową generację serwerów handlowych.