Auto dobre dla szefa

Właścicielowi przedsiębiorstwa wypada jeździć Mercedesem, autem mało prestiżowym okazuje się Fiat.

Przedsiębiorcy, podobnie jak ogół Polaków, najczęściej chcieliby widzieć się za kierownicą Mercedesa, odpowiedziało tak aż 37% szefów małych i średnich firm. W dalszej kolejności pożądanymi markami są: BMW (19%), Audi (14%) i Volvo (10%).

Stosunkowo małym, bo tylko nieco ponad 2-procentowym zainteresowaniem cieszą się samochody innego producenta aut z tzw. segmentu premium - Saaba. Jest to o tyle ciekawe, że ponad 3-krotnie częściej niż na Saaba ankietowani wskazywali na Volkswagena. Zapewne wpływ na takie odpowiedzi miały aspiracje tej marki do produkowania aut bardziej reprezentacyjnych - Touarega i Phaetona. Zresztą, nowy Passat także ma już wiele rozwiązań zarezerwowanych dotychczas dla segmentu premium.

Reklama

W przypadku konkurencyjnych do Volkswagena marek, takich jak Ford, Peugeot czy Toyota, żadna z nich nie znalazła poparcia u więcej niż 2% właścicieli przedsiębiorstw.

Marką niechętnie wybieraną przez szefów jest Fiat (51% respondentów). Badani nie darzą też sympatią modeli Daewoo (17%), Kii (6%) oraz Škody (10%). Tymczasem to właśnie Škoda Superb od zeszłego roku jest liderem na naszym rynku w sprzedaży nowych aut w klasie wyższej.

Mercedes i Ford najpopularniejsze

To głównie samochodami Mercedesa i Forda jeżdżą przedstawiciele polskiego "small businessu". W dalszej kolejności respondenci wymieniają Volvo (9%), Toyotę (8%) i Renault (8%). Bardzo niski procent badanych użytkuje samochody Audi i BMW. Jest to o tyle interesujące, że obie te marki wskazywane były przez badanych jako jedne z najbardziej pożądanych marek samochodów dla biznesmena. Wynik ten kompletnie nie pokrywa się z panującymi realiami. Odwrotną sytuację zanotowano w przypadku Forda (samochody mało pożądane, a jednocześnie często użytkowane).

Popularność takich marek jak Opel, Citroën, Volkswagen i Chrysler nie przekroczyła w każdym z przypadków 4% wskazań. Częściej użytkuje się samochody marki Škoda i Peugeot, których popularność wśród badanej grupy wyniosła odpowiednio 5% i 7%.

Opinie osób z kadry zarządzającej firmą na temat zadowolenia z aktualnie użytkowanych aut są mocno podzielone. Mniej więcej taka sama liczba badanych odpowiada twierdząco i przecząco, z niewielkim wskazaniem na osoby zadowolone ze swojego wyboru.

Elegancki z bogatym wyposażeniem poszukiwany

Szefostwo pytane o to, czym powinien charakteryzować się samochód dedykowany właścicielowi przedsiębiorstwa, zwracało uwagę przede wszystkim na elegancję samochodu (21% badanych). Nieco mniej, bo 19% z nich przywiązuje dużą wagę do wyposażenia auta. Większość respondentów, określając elementy wyposażenia, które powinny znaleźć się w samochodzie dla szefa, najczęściej wymieniała klimatyzację (71%) oraz: nawigację satelitarną (11%), pełną elektrykę (8%), skórzaną tapicerkę (4%) i zintegrowany telefon (3%). Dla pozostałych 3% rozmówców istotne były przyciemnione szyby, komputer pokładowy oraz tuning silnika. 17% ankietowanych przy wyborze auta dla siebie zwraca uwagę na wygodę podróżowania takim pojazdem.

Leasing plus gotówka i jest nowa służbówka

Auta, zawłaszcza te z wyższych segmentów, nie są tanie, dlatego ciekawostką jest fakt, że cena samochodu odgrywa istotną rolę tylko dla 9% biorących udział w badaniu właścicieli spółek. Najbardziej popularnym sposobem finansowania jest leasing (44%), następnie zakup za gotówkę (39%) oraz kredyt (16%). Jeszcze stosunkowo małym zainteresowaniem cieszy się wynajem długoterminowy (1%).

Idealne auto dla szefa

Z powyższego badania wynika więc, że idealne "auto dla szefa" to przede wszystkim samochód elegancki, dobrze wyposażony i wygodny. Koniecznie z klimatyzacją i nawigacją satelitarną. Najlepiej, jeżeli będzie to pojazd marki Mercedes, BMW bądź Audi. Co istotne, Mercedes z reguły pozostaje raczej w sferze marzeń. W rzeczywistości najczęściej użytkowanymi markami dla szefa są modele Forda, Toyoty, Renault, Peugeota, Škody, Opla i Citroëna, czyli te, które paradoksalnie są znacznie mniej cenione przez samych zainteresowanych.

Badanie przeprowadzono w czerwcu na zlecenie miesięcznika Auto Firmowe przez Instytut Analiz Rynku Flotowego FlotaMONITOR..

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiat | Auta | Audi | przedsiębiorstwa | samochody | auto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy