Nowy Volkswagen Golf za 112 tys. zł? To możliwe

Volkswagen Golf po modernizacji jest już dostępny w ramach przedsprzedaży. Samochód, póki co, jest oferowany w czterech wersjach napędowych. Już w standardzie klienci nie powinni narzekać na wyposażenie.

Volkswagen Golf po liftingu. Równo w 50 lat od premiery

Volkswagen Golf ósmej generacji doczekał się modernizacji w symbolicznym dla siebie momencie, bo na 50-lecie modelu. Stylistycznie samochód zmienił się właściwie tylko symbolicznie. Mamy bardziej agresywnie wystylizowany przód z węższym wlotem powietrza czy przemodelowanymi reflektorami. 

Reklama

Golf otrzymał również m.in. nowy system multimediów. Dotykowe suwaki do obsługi klimatyzacji są teraz podświetlane. Znaczącą nowością jest system obsługi głosowej wykorzystujący ChatGPT.

Jakie silniki w Volkswagenie Golfie po liftingu?

Jeśli chodzi o gamę silnikową zmodernizowanego Volkswagena Golfa, klienci z pewnością nie będą mieli na co narzekać. Póki co jednak, samochód można nabyć tylko w czterech wariantach. Samochód możemy otrzymać z benzynowym silnikiem 1.5 o mocy 116 KM lub 150 KM. W obu przypadkach jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Dokładnie te same warianty mogą być wspierane instalacją elektryczną (układ miękkiej hybrydy). Dwie ostatnie wersje różnią się od poprzednich również skrzynią biegów - znajdziemy tutaj 7-biegową przekładnię DSG.

W niedalekiej przyszłości gama napędowa zmodernizowanego Golfa będzie rozszerzona o dwulitrową jednostkę wysokoprężną (o mocy 115 lub 150 KM, ten drugi wariant standardowo ze skrzynią DSG) oraz dwulitrowego benzyniaka o mocy 204 lub 265 KM. Klienci będą mogli liczyć również na wersję 1.5 TSI eHybrid (hybryda typu plug-in) generującą 204 KM. W odmianie GTE będzie to 272 KM.

Volkswagen Golf po liftingu. Wersje wyposażenia

Auto obecnie jest dostępne w czterech wersjach wyposażeniowych. Standardową jest odmiana Golf. Tutaj możemy liczyć m.in. na:

  • funkcję automatycznego włączania świateł z systemem do jazdy dziennej Coming/Leaving Home
  • reflektory LED
  • śwatła do jazdy dziennej LED
  • tylne światła LED
  • wielofunkcyjną kierownicę
  • system awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów
  • system utrzymania pasa ruchu
  • system monitorujący zmęczenie kierowcy
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • klimatyzację jednostrefową (przygotowanie do klimatyzacji dwustrefowej jako funkcja na żądanie)
  • 10,2-calowy zestaw wskaźników
  • 12,9-calowy ekran multimediów
  • bezprzewodową łączność z telefonem za pomocą Android Auto i Apple CarPlay
  • Keyless Start
  • 15-calowe felgi stalowe z kołpakami

W odmianie Life klienci mogą liczyć ponadto na:

  • regulację odcinka lędźwiowego w przednich fotelach
  • czujnik deszczu
  • adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go
  • kamerę cofania
  • indukcyjną ładowarkę
  • 16-calowe felgi aluminiowe

Na bazie wersji Life została opracowana odmiana Special Edition. Tutaj w standardzie znajdziemy ponadto:

  • 17-calowe felgi
  • keyless Access - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu z funkcją Safelock (dla autoalarmu)
  • alarm antywłamaniowy z funkcją dozoru wnętrza i ochroną przed odholowaniem
  • czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe

Topowa odmiana wyposażeniowa, Style, zawiera m.in.:

  • reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • reflektory LED Plus
  • fotele przednie Sport Comfort
  • fotel kierowcy ErgoActive z elektryczną regulacją i funkcją pamięci
  • automatyczną klimatyzację trzystrefową

Ceny Volkswagena Golfa po liftingu

Ceny nowego Golfa startują od 112 100 złotych. Tyle właśnie trzeba zapłacić za odmianę podstawową ze 116-konnym silnikiem i skrzynią manualną. Ceny najdroższej obecnie wersji (150-konna miękka hybryda w odmianie Style) startują od 144 390 zł.

Volkswagen Golf 2024. Ceny

WersjaGolfLifeSpecial EditionStyle
1,5 TSI, 116 KM112 100 zł115 090 zł115 890 zł-
1,5 TSI, 150 KM-123 390 zł124 190 zł134 090 zł
1,5 eTSI, 116 KM-125 390 zł126 190 zł-
1,5 eTSI, 150 KM-133 690 zł134 490 zł144 390 zł
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen | Volkswagen Golf
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy