Mini Paceman Cooper S ALL4 - test

Czarne obręcze to tylko próbka możliwości indywidualizacji Mini.
Czarne obręcze to tylko próbka możliwości indywidualizacji Mini.Motor
Nie wszystkie materiały przystają do ceny Mini, ale kokpit i tak robi wrażenie. Jego obsługa wymaga chwili przyzwyczajenia – niektóre przełączniki umieszczono za nisko lub w nietypowych miejscach.
Nie wszystkie materiały przystają do ceny Mini, ale kokpit i tak robi wrażenie. Jego obsługa wymaga chwili przyzwyczajenia – niektóre przełączniki umieszczono za nisko lub w nietypowych miejscach.Motor

Mini Paceman Cooper S ALL4

Tarcza prędkościomierza służy jako ekran. Obsługa jak w BMW.
Tarcza prędkościomierza służy jako ekran. Obsługa jak w BMW.Motor
Bagażnik ma 330 litrów pojemności (o 20 l mniej niż w Countrymanie). Tylne fotele można składać, choć nie da się uzyskać płaskiej powierzchni.
Bagażnik ma 330 litrów pojemności (o 20 l mniej niż w Countrymanie). Tylne fotele można składać, choć nie da się uzyskać płaskiej powierzchni.Motor
Nie wszystkie materiały przystają do ceny Mini, ale kokpit i tak robi wrażenie. Jego obsługa wymaga chwili przyzwyczajenia – niektóre przełączniki umieszczono za nisko lub w nietypowych miejscach.
Nie wszystkie materiały przystają do ceny Mini, ale kokpit i tak robi wrażenie. Jego obsługa wymaga chwili przyzwyczajenia – niektóre przełączniki umieszczono za nisko lub w nietypowych miejscach.Motor
Pokrywa silnika sięga aż do nadkoli i zderzaka. Na szczęście nie unosi się już razem z lampami i nie otwiera się uchwytem od strony pasażera, tak jak w pierwszych „nowych” Mini.
Pokrywa silnika sięga aż do nadkoli i zderzaka. Na szczęście nie unosi się już razem z lampami i nie otwiera się uchwytem od strony pasażera, tak jak w pierwszych „nowych” Mini.Motor
Jeden z najlepszych 4-cylindrowych, benzynowych silników turbo: elastyczny, a do tego w miarę oszczędny.
Jeden z najlepszych 4-cylindrowych, benzynowych silników turbo: elastyczny, a do tego w miarę oszczędny.Motor
Z tyłu niewiele przestrzeni i dwa osobne fotele – raczej dla pasażerów o wzroście do 175 cm.
Z tyłu niewiele przestrzeni i dwa osobne fotele – raczej dla pasażerów o wzroście do 175 cm.Motor
Przednie fotele mają dobre trzymanie, ale zbyt krótkie siedziska.
Przednie fotele mają dobre trzymanie, ale zbyt krótkie siedziska.Motor
Czarne obręcze to tylko próbka możliwości indywidualizacji Mini.
Czarne obręcze to tylko próbka możliwości indywidualizacji Mini.Motor
Mini Paceman Cooper S ALL4
Mini Paceman Cooper S ALL4Motor
Zadarta linia szyb i muskularne błotniki wyglądają atrakcyjnie, ale widoczność do tyłu jest kiepska.
Zadarta linia szyb i muskularne błotniki wyglądają atrakcyjnie, ale widoczność do tyłu jest kiepska.Motor

Dane techniczne: Mini Paceman Cooper S ALL4

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
184 KM/5500
Maks. moment obrotowy
260 Nm/1700
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1370/395 kg
Średnica zawracania
11,6 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
330/1080 l
Pojemność zbiornika paliwa
47 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
411/179/152 cm
Rozstaw osi
260 cm
Opony
205/55 R17
Teoretyczny zasięg
700 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
212 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,8 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,2/5,8/6,7
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,6 s
Elastyczność 60-100 km/h
6,7 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
11,2 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
43,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
43,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,1 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
10,4/7,3
Rzeczywisty zasięg
530 km
Cena wersji podstawowej**
121 700 zł
Cena
158 603 zł
*pomiary na oponach zimowych; **z tym samym silnikiem