BMW X3 xDrive30d - test

Hasło reklamowe BMW to „Radość z jazdy”. To tylko slogan, ale bawarska marka podchodzi do niego poważnie. Nawet rodzinny SUV, jak X3, może mieć ogromną dawkę sportu w genach.

Pakiet M nadaje X3 więcej charakteru, ale jest stosunkowo dyskretny. Składa się z osłon nadkoli i progów kolorze nadwozia, 18-calowych obręczy, rozbudowanego przedniego zderzaka oraz sportowych akcentów w kabinie.
Pakiet M nadaje X3 więcej charakteru, ale jest stosunkowo dyskretny. Składa się z osłon nadkoli i progów kolorze nadwozia, 18-calowych obręczy, rozbudowanego przedniego zderzaka oraz sportowych akcentów w kabinie.Motor

Rodzina SUV-ów BMW liczy już 6 modeli. Od kompaktowego X1 po potężne X6. Wybór jest więc ogromny, ale w tej szerokiej gamie jest złoty środek - to X3. Model, który jest wystarczająco duży, by pełnić rolę pełnowartościowego auta rodzinnego, a jednocześnie jego wymiary nie uprzykrzają eksploatacji w ruchu miejskim. Potwierdzają to zresztą polscy klienci BMW, bo X3 jest najczęściej kupowanym w kraju SUV-em tej bawarskiej marki.

Kokpit BMW X3 to prosta obsługa, mimo licznych funkcji i wysoka jakość. 8-biegowy automat to standard.Motor
Bagażnik X3, w przeciwieństwie do wielu SUV-ów, jest obszerny (550-1600 l), ustawny i bardzo praktyczny – ma dużo schowków, siatek i uchwytów.Motor

X3 jest wyjątkowo praktyczne, co w świecie SUV-ów wcale nie jest takie oczywiste. Jedną z jego ważniejszych zalet jest obszerna kabina. Cztery osoby będą podróżować w bardzo komfortowych warunkach. Kierowca doceni dobrą widoczność i szeroki zakres regulacji fotela i kierownicy - dobór właściwej pozycji jest tu wyjątkowo łatwy.

Po stronie plusów trzeba też zapisać duży i ustawny bagażnik, w którym nie brakuje schowków i uchwytów na bagaże. Tylna klapa może być otwierana i zamykana elektrycznie, a na liście opcji jest również bezdotykowe otwieranie (ruchem stopy pod zderzakiem). Niestety nie jest dostępne z pakietem stylizacyjnym M.

Rodzinno-sportowy

To że BMW potrafi przenieść swoje sportowe geny do klasy SUV udowodniło już 15 lat temu, kiedy na drogi wyjechała pierwsza generacja X5. Przez te lata nic się nie zmieniło, czego dowodzą właściwości jezdne X3.

Jak na masywne auto z podwyższonym środkiem ciężkości prowadzi się rewelacyjnie. Błyskawicznie podąża za każdym ruchem kierownicy i zapewnia poczucie ogromnej precyzji prowadzenia. Siedząc za kierownicą X3, można odnieść wrażenie, że jedzie się autem mniejszym i lżejszym niż jest ono w rzeczywistości. O trakcję skutecznie dba napęd xDrive.

Osiągi GTI

Bagażnik X3, w przeciwieństwie do wielu SUV-ów, jest obszerny (550-1600 l), ustawny i bardzo praktyczny – ma dużo schowków, siatek i uchwytów.Motor

Na długiej liście opcji BMW X3 znajduje się m.in. pakiet M, który nadaje X3 bardziej sportowego charakteru. A sportowego potencjału nie brakuje. Zwłaszcza w wersji xDrive30d, którą napędza 3-litrowy turbodiesel o mocy 258 KM. Według naszych redakcyjnych pomiarów przyspieszenie 0-100 km/h wynosi równo 6 sekund. To lepszy rezultat niż w przypadku większości kompaktowych GTI, nawet tych mocniejszych.

X3 imponuje błyskawiczną reakcją na gaz, przyjemnym brzmieniem silnika i niskim zużyciem paliwa. W trasie przy spokojnej jeździe bez problemu można uzyskać wynik na poziomie 6,0 l/100 km, przy jeździe autostradowej zużycie wzrasta do 9 l/100 km, a w ruchu miejskim nie przekracza 10 l/100 km. Takie wyniki to w dużej mierze zasługa seryjnej, automatycznej 8-biegowej skrzyni, która imponuje szybkością i płynnością działania.

BMW X3 xDrive30d

BMW X3 xDrive30d (czytaj test)

BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
Sportowe fotele to standard dla pakietu M. Są dosyć twarde, ale bardzo wygodne. Niestety, za skórzaną tapicerkę trzeba już dopłacić.Motor
Tylna kanapa jest dobrze wyprofilowana, a miejsca na nogi pasażerów jest tu więcej niż w serii 5 i tyle samo co w serii 7. Plus za drzwi otwierające się szeroko.Motor
Kokpit BMW X3 to prosta obsługa, mimo licznych funkcji i wysoka jakość. 8-biegowy automat to standard.Motor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
Plus za możliwość ustawienia wysokości otwierania (elektrycznego) klapy bagażnika.Motor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
W wersji z pakietem M na kierownicy umieszczono logo M GmbH, a kokpit został wykończony szczotkowanym aluminium.Motor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
Bagażnik X3, w przeciwieństwie do wielu SUV-ów, jest obszerny (550-1600 l), ustawny i bardzo praktyczny – ma dużo schowków, siatek i uchwytów.Motor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
BMW X3 xDrive30dMotor
6-cylindrowe, rzędowe silniki to od lat specjalność BMW. Ten ma 258 KM i brzmi świetnie.Motor

BMW X3 xDrive30d: podsumowanie

Nie za duży, nie za mały, wystarczająco komfortowy i bardzo szybki. X3 to jeden z najlepszych SUV-ów.

BMW X3 xDrive30d: plusy

  • funkcjonalne i przestronne wnętrze;
  • duży bagażnik ze świetnym dostępem i licznymi udogodnieniami;
  • bardzo dobre osiągi;
  • rozsądne zużycie paliwa;
  • skrzynia biegów.

BMW X3 xDrive30d: minusy

  • wysoka cena zakupu, która może wzrosnąć o 100 tys. zł po dokupieniu opcji.
 
BMW X3 xDrive30d
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2993 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
258 KM/4000
Maks. moment obrotowy
560 Nm/1500
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Napęd
4x4
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Dług./szer./wys.
466/188/166 cm
Rozstaw osi
281 cm
Średnica zawracania
11,9 m
Masa/ładowność
1820/590 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
550/1600 l
Poj. zbiornika paliwa
67 l (ON)
Opony
225/60 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
232 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,0 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
42,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,6 dB
Zużycie paliwa
Dane producenta*
6,2/5,4/5,7
Teoretyczny zasięg
1170 km
Dane testowe*
10,0/6,4/8,2
Rzeczywisty zasięg
810 km
Cena
234 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas