BMW X1 xDrive20d Steptronic - test

Najmniejszy SUV w gamie BMW doskonale sprawdza się w mieście, a z mocnym dieslem daje też sporo radości w trasie.

BMW X1 xDrive20d Steptronic
BMW X1 xDrive20d SteptronicMotor

Bazowy SUV BMW debiutował w 2009 roku. Osiągnął więc już wiek, który pozwala myśleć o liftingu. Ten właśnie przeprowadzony jest chyba mniej niż symboliczny, bo nawet producent mówi o "wjechaniu na rynek z nową atmosferą kabiny i z nowymi akcentami w karoserii", co w praktyce oznacza, że zmieniło się naprawdę niewiele.

Ale prawda jest taka, że X1 nie wymaga jeszcze rewolucji, bo to ciągle atrakcyjny i doceniany przez klientów model. Jego atrakcyjność mają podnieść nowe pakiety stylizacyjne: xLine, Sport Line i M Sport. Prezentowane X1 wyposażono w pierwszy z nich (cena 8300 zł). Z zewnątrz charakteryzuje się srebrnymi wstawkami w zderzakach i takim malowaniem listew grilla, a także zmienioną końcówką wydechu i 18-calowymi felgami. W kabinie wyróżnia się częściowo skórzaną tapicerką i efektownymi drewnianymi elementami wykończenia kokpitu.

Lifting jest niezauważalny, przy jego okazji poprawiła się za to jakość wykończenia.Motor

Za kierownicą X1 siedzi się nisko, a wrażenia z jazdy w bardziej przypominają typowe BMW niż typowego SUV-a. Zawieszenie jest stosunkowo sztywne, układ kierowniczy pracuje z wyraźnym i przyjemnym oporem - X1 świetnie czuje się w zakrętach, nawet tych szybko pokonywanych.

Emocji potrafi też dostarczyć 2-litrowy turbodiesel. Silnik ma przyjemne brzmienie, a 184 KM i 380 Nm odpowiadają za świetne osiągi i rewelacyjną elastyczność. Niestety, nie jest tak oszczędny jak zapewnia BMW - w teście auto zużywało o ponad 2 l/100 km więcej, niż deklaruje producent.

BMW X1 xDrive20d Steptronic - podsumowanie

Typowe BMW nastawione na właściwości jezdne, a nie na funkcjonalność SUV-a.

BMW X1 xDrive20d Steptronic: plusy

  • jakość wykonania,
  • wygodna pozycja za kierownicą,
  • osiągi,
  • praca silnika i skrzyni biegów,
  • 5-letni pakiet serwisowy w cenie auta

BMW X1 xDrive20d Steptronic: minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • kosztowne opcje,
  • mało miejsca na tylnej kanapie

BMW X1 xDrive20d Steptronic

BMW X1 xDrive20d Steptronic (czytaj test)

BMW X1 xDrive20d SteptronicMotor
Z tyłu ciasno – kompakty zapewniają więcej miejsca.Motor
Jak na SUV-a, w fotelu BMW X1 siedzi się stosunkowo nisko.Motor
184-konny diesel jest dynamiczny, ale w X1 sporo pali – średnio 7,7 l na 100 kilometrów.Motor
Opcjonalny, 8-biegowy automat to wydatek 9171 zł. Obok umieszczony jest kontroler systemu iDrive. Jego obsługa jest intuicyjna.Motor
Lifting jest niezauważalny, przy jego okazji poprawiła się za to jakość wykończenia.Motor
Bagażnik ma 420 l pojemności, a oparcie kanapy dzielone jest w układzie 40:20:40.Motor
BMW X1 xDrive20d SteptronicMotor
BMW X1 xDrive20d SteptronicMotor
 
BMW X1
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1995 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
184 KM/4000
Maks. moment obrotowy
380 Nm/1750
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Napęd
4x4
Dług./szer./wys.
448/180/155 cm
Rozstaw osi
276 cm
Masa/ładowność
1660/550 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
420/1350 l
Poj. zbiornika paliwa
65 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna
213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,0 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,1/5,1/5,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,8/6,7/7,7
Cena
157 570 zł

Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas