Wymiana łańcucha rozrządu
Czy łańcuch rozrządu podlega okresowej wymianie tak jak ma to miejsce w przypadku paska rozrządu?
Z zasady łańcuch rozrządu miał być elementem o trwałości dorównującej trwałości całego silnika. Taki jest zresztą sens konstruowania znacznie droższych napędów łańcuchowych, które wymagają ciągłego smarowania i komplikują budowę jednostki napędowej. Jednak praktyka wykazuje, że trwałość łańcucha bywa mniejsza. Pomijając auta niedoskonałe technicznie (jak Maluchy czy Skody 105), we współczesnych modelach łańcuchy rozrządu powinny wytrzymać przynajmniej 200 tys. km. Mogą się jednak pojawiać objawy przedwczesnego zużycia (zwiększony hałas), co zmusza do wymiany łańcucha odpowiednio wcześniej. Silnikiem z "wrodzonym" problemem łańcucha rozrządu jest np. fiatowska jednostka napędowa 1.3 Multijet, gdzie łańcuch wymienia się nawet co 80 tys. km.