Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Fender - test

Sam w sobie jest jeżdżącym gadżetem na kołach. VW Beetle 2.0 TDI DSG z systemem dźwiękowym Fender zamienia się zaś w małą salę koncertową.

Przy cenie wynoszącej przynajmniej 99 990 zł zakup zestawu Fender, wycenionego na 2990 zł (lub 2610 zł w odmianie Sport) jest kroplą w morzu wydatków. Powstał on we współpracy z renomowanym amerykańskim producentem instrumentów muzycznych, znanym m.in. ze stworzenia pierwszej gitary basowej.

Fender w przypadku Beetle'a oznacza zastosowanie 10-kanałowego wzmacniacza o łącznej mocy 400 W. W aucie znalazło się 8 głośników oraz subwoofer, umieszczony w bagażniku. Żadnego audiofila taka kombinacja wprawdzie nie zaskoczy, ale przeciętna osoba, lubiąca słuchać muzyki w samochodzie, będzie miała powody do zadowolenia. Nawet na mocno podbitych basach i przy głośności "odkręconej" na maksimum, z głośników płyną czyste dźwięki, niezakłócone przez żadne zniekształcenia.

Reklama

Zestaw multimedialny Beetle'a świetnie współpracuje z iPodem, dając szybki dostęp do list odtwarzania. Przy tym jego obsługa, za pomocą dotykowego ekranu, jest prosta i intuicyjna.

140-konny silnik TDI z DSG sprawia, że VW jest naprawdę żwawy. Do 100 km/h rozpędza auto w 9,4 s, chętnie wchodzi na obroty i wyróżnia się wysoką kulturą pracy. Przekładnia DSG tradycyjnie już jest szybka, a tryb ręczny - znakomity. Zastrzeżenia można mieć jedynie do sporej zwłoki przy przełączaniu dźwigni z N lub P na D albo R.

Beetle na opcjonalnych 18-calowych obręczach z lekkich stopów ma jedną podstawową wadę - niechęć do pojedynczych nierówności. Jeśli trafi na takie, mocno dobija, a spod jego podłogi wydobywa się dźwięk, jakby właśnie doszło do urwania koła.

Za to spadkobierca "Garbusa" prowadzi się pewnie, wykazując się przy tym sporą dynamiką. Czyli lubi zakręty i ma bezpośredni układ kierowniczy z porządnym wspomaganiem. Szkoda tylko, że jest taki drogi.

Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport Fender: plusy

  • dobre osiągi,
  • elastyczny i ekonomiczny silnik,
  • dobre właściwości jezdne,
  • niezła jakość wykonania,
  • porządny sprzęt audio.


Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport Fender: minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • sztywne zawieszenie źle wybierające pojedyncze nierówności,
  • mała ilość miejsca z tyłu,
  • niewielki bagażnik.

Dane techniczne: Volkswagen Beetle 2.0 TDI DSG Sport Fender

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1968 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna140 KM/4200
Maks. moment obrotowy320 Nm/1750
Skrzynia biegówaut./6-biegowa
Napędprzedni
Pojemność bagażnika (min./maks.)310/905 l
Długość/szerokość/wysokość428/181/147 cm
Rozstaw osi254 cm
Opony215/60 R16
Osiągi
Prędkość maksymalna195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,4 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 6,9/4,6/5,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)8,3/5,9
Cena104 690 zł

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała

Volkswagen Beetle, Golf, Scirocco - PORÓWNANIE

Używany Volkswagen New Beetle (1998-2010) - OPINIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy