Reklama

Sensacja! Superauto z Polski!

Wszystko wskazuje na to, iż już wkrótce taki samochód będzie można zobaczyć na drogach ponieważ pierwsza sztuka jest na ukończeniu, natomiast znalazło się już kilku poważnych klientów, którzy chcą zakupić pojazd, w tym jeden z nich będzie z całym nadwoziem z karbonu.

Reklama

Zostanie wyprodukowana seria limitowana zaledwie 50 sztuk tego samochodu, każdy posiada tabliczkę z kolejnym numerem w kabinie. Samochód nie posiada jeszcze nazwy, która zostanie wyłoniona w konkursie. Pierwsze egzemplarze będą rejestrowane jaki tzw. SAM-y, co oznacza, że niekonieczne jest uzyskanie homologacji.

Auto w obecnej konfiguracji jest wyposażone w silnik Audi od modelu S6 lub RS6. Ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 4.2 l. dostarcza w odstawowej wersji moc 350 KM przy 7000 obr/min oraz moment obrotowy wynoszący 430 Nm przy 3,400 obr/min. Druga opcja to silnik V8 również o pojemności 4,2 litra. Przy prędkości obrotowej od 5700 do 6400 obr/min osiąga on moc maksymalną 450KM. Jego maksymalny moment obrotowy 560 Nm jest do dyspozycji w szerokim paśmie obrotów od 1950 do 5600 obr/min. Silniki współpracują z sekwencyjną przekładnią.

Na obręczach będących odlewem z metali lekkich założono opony o rozmiarze 255/35 R19 z przodu i 295/35 R20 z tyłu. Dzięki temu zmieszczono sporych rozmiarów tarcze ceramiczne.

Jednak silnik Audi to nie wszystko. Obecnie trwają badania nad adaptacją zawieszenia oraz gamy silników od najnowszej Corvette C6. W związku z tym została zakupiona cała Corvette z przeznaczeniem do rozbiórki oraz zostały wykonane m.in. pełne obliczenia trakcyjne a w przyszłym roku mają się odbyć pierwsze testy zawieszenia, silników i skrzyni biegów.

Przewiduje się zastosowanie następującej gamy silników od Corvette C6:

LS3 - 430 KM/575 Nm

LS7 - 505 KM / 637 Nm

LS9 - 638 KM / 819 Nm

LS7 - 800 KM (twin turbo - firmy Lingenfelter)

LS7 - 1000 KM (twin turbo - firmy Lingenfelter)

LS7 - 1100 KM (twin turbo - firmy Lingenfelter)

W wersji podstawowej skrzynia przekładniowa będzie pochodzić z Porsche (robiona na zamówienie przez amerykańską firmę California Motorsports Inc.) a wersjach mocniejszych skrzynia taka jak w Pagani Zonda i Koeniggseggu - CIMA 900 T906SR.

Co ciekawe, firma nie próbowała uzyskać zgody producentów, których silniki zamierza wykorzystywać w swoim pojeździe. O projekcie Veno nie wie więc nic ani Audi, ani będący właścicielem marki Chevrolet General Motors.

W przyszłym roku firma Veno Automotive zamierza także rozpocząć badania nad elektryczną wersją pojazdu wyposażając go w najnowszej generacji akumulatory, które można ponownie naładować w przeciągu 1-2 godzin.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Audi | silnik | Corvette | silniki | firma | firmy | sensacja | auto

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje