Audi wyłącznie na prąd. Przez 54 kilometrów

Na salonie samochodowym w Szanghaju debiutuje audi A3 e-tron concept.

To czteroosobowy samochód z napędem hybrydowym typu plug-in z dwoma silnikami i litowo-jonowymi akumulatorami, które potrafią zgromadzić energię umożliwiającą pokonanie w trybie wyłącznie elektrycznym dystansu 54 kilometrów.

Ciekawostką jest kokpit. Zamiast obrotomierza zamontowano tzw. pomiar mocy, którego wskazówka pokazuje łączną moc systemu na skali od 0 do 100 proc. Druga skala podzielona jest na kolorowe segmenty - zielone i pomarańczowe, które już na pierwszy rzut oka wyraźnie pokazują, czy A3 e-tron concept korzysta w danej chwili z napędu elektrycznego czy spalinowego. Dodatkowy wskaźnik pokazuje zasób energii w akumulatorze.

Reklama

Między dużymi okrągłymi zegarami znajduje się 8-calowy wyświetlacz systemu informacji kierowcy (FIS). Wyświetlacz i duży monitor systemu multimedialnego MMI pokazują za pomocą eleganckiej, trójwymiarowej grafiki pracę systemu hybrydowego. Ekran MMI prezentuje poprzez wykres słupkowy statystykę zużycia paliwa i energii uzyskiwanej przez system rekuperacji.

Na konsoli środkowej umieszczone są elementy obsługowe systemu multimedialnego MMI. Obok pokrętła znajduje się panel dotykowy - touchpad - który ułatwia dodatkowo i tak intuicyjną obsługę systemu. Ekran MMI wbudowany jest w górną część tablicy rozdzielczej i wysuwa się z niej po uruchomieniu, kolejny element wywodzący się z wyższego segmentu pojazdów.

Moduł UMTS umożliwia pełen dostęp do internetu. Dzięki technologii WLAN pasażerowie mogą korzystać ze stron internetowych oraz wysyłać e-maile; na tylnej części oparć foteli przednich znajdują się mocowania do iPad-ów.

Jak już wspomnieliśmy powyżej, audi A3 e-tron concept to hybryda typu plug-in, napędzana przez dwa silniki - czterocylindrowy 1.4 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz silnik elektryczny o mocy 20 kW (27 KM). System dysponujący łączną mocą 175 kW (238 KM) rozpędza auto do 100 km/h w zaledwie 6,8 s i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 231 km/h.

Zużycie paliwa wynosi średnio 2,2 l/ 100 km. Uzyskanie tak niskiego zużycia paliwa było możliwe dzięki zastosowaniu technologii z modułowego systemu Audi: pompy olejowej z regulacją pracy, inteligentnego systemu zarządzania energią, systemu Start-Stop oraz systemu rekuperacji.

Sercem audi A3 e-tron concept są litowo-jonowe akumulatory umieszczone za tylnymi siedzeniami. Dzięki pojemności 12 kWh możliwe jest pokonanie dystansu 54 km wyłącznie z napędem czysto elektrycznym.

Akumulatory są doładowywane podczas jazdy przez system rekuperacji lub podczas postoju poprzez gniazdo elektryczne. W ten sposób można podróżować po mieście bez emisji szkodliwych substancji.

Napęd przenoszony jest za pomocą siedmiobiegowej przekładni S tronic, którą zbudowano z dwóch przekładni obsługiwanych przez dwa sprzęgła. Zmiana biegów jest błyskawiczna, bez utraty siły ciągu.

Kierowca może używać siedmiobiegowej skrzyni S tronic w trybie automatycznym lub manualnym. Dźwigienki znajdujące się na kierownicy umożliwiają manualną zmianę biegów. Tryby R, N i D uruchamiana są przez przyciski znajdujące się na konsoli środkowej. Gdy jest ciemno są one podświetlone na czerwono. Po uruchomieniu elektrycznego hamulca tryb P włącza się automatycznie. Launch Control umożliwia szybkie ruszenie dzięki turbo doładowaniu i minimalnemu poślizgowi kół.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi A3 | Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy