Sześć ręcznych biegów w TT
Najbardziej zaawansowane wersje Audi TT Coupe i Roadster dostępne teraz będą z nową, 6-stopniową ręczną skrzynią biegów. Przekładnia może zostać zamówiona do auta z 250-konnym silnikiem V6 o pojemności 3,2 litra.
Krótkie przełożenia, które wydobywają z jednostki maksimum osiągów, dostarczą kierowcy o sportowej żyłce mocnych wrażeń i dużej dawki zabawy. W Niemczech model TT Coupe 3.2 quattro z nową skrzynią biegów kosztować będzie 39 500 euro, natomiast za odmianę TT Roadster 3.2 quattro zapłacić trzeba 42 300 euro.
Nowa przekładnia Audi została specjalnie skonstruowana do współpracy z sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3,2 litra, który dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm w przedziale 2800-3200 obr/min. Każde z sześciu przełożeń dopasowane zostało w taki sposób, aby parametry mocy i momentu obrotowego podczas przyspieszania wykorzystywane były w najbardziej optymalny sposób.
Przekładnia wymaga wprawdzie od kierowcy częstej zmiany biegów, jednak umiejętne ich przerzucanie gwarantuje osiągi, które przy innych skrzyniach biegów nie byłyby możliwe do uzyskania. Fani sportowej jazdy samochodem z pewnością wiedzą o co chodzi.
Audi TT Coupe 3.2 quattro z nową skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa według producenta powinno wynieść 10,6 l/100 km.