Nowy "Merol" bez dachu

Na salonie samochodowym w Genewie Mercedes zaprezentuje kolejną nowość: model CLK cabrio. "Merol" bez dachu , którego pierwsza odmiana pojawiła się w sprzedaży pięć lat temu może pochwalić się udoskonalonym zawieszeniem, mocnymi silnikami oraz bogatym wyposażeniem opcjonalnym. W jego ofercie znalazło się pięć silników o mocach od 163 do 367 KM.

Najdroższymi wersjami nowego mercedesa będą dwa modele V8 - CLK500 o mocy 306 KM oraz CLK55 AMG, którego moc dochodzi do potężnych 367 KM. Pierwszy z nich przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,0 sekundy, drugi zaś w 5,2 sekundy.

Nowa wersja CLK jest o 71 mm dłuższa, o 18 mm szersza i o 42 mm wyższa od swojej poprzedniczki.

Rozstaw osi również się zwiększył o 25 mm i wynosi teraz 2715 mm. Odbiło się to korzystnie na przestrzeni we wnętrzu pojazdu. Podróżujący mają teraz więcej miejsca pomiędzy fotelami, przed nogami, nad głową oraz w okolicy ramion i barków. Współczynnik oporu powietrza wyniósł w nowym Mercedesie CLK 0,30 cx, co jest najniższym wynikiem w pojazdach tej klasy.

Oferowany w kolorach czarnym, niebieskim albo szarym składany dach kabrioletu również stanowi nowość. Otwiera się w pełni automatycznie, także za pomocą pilota, ponadto w ciągu kilku sekund w całości chowa się pod stylową pokrywą z tyłu i w ten sposób ? w połączeniu z całkowicie opuszczanymi szybami bocznymi ? pozwala na niezmącone zachwycanie się otwartą przestrzenią w jej najpiękniejszej postaci. Także przy zamykaniu dachu nie trzeba angażować rąk; hydrauliczny napęd wykonuje to zadanie i automatycznie zamyka dach na górnym obramowaniu przedniej szyby.

Reklama

Pojemność bagażnika powiększyła się w porównaniu z poprzednim modelem o 40 litrów i wynosi teraz 390 litrów (wg metody pomiaru VDA) ? a to też jest nowa, najlepsza wartość wśród czteromiejscowych kabrioletów. Podobnie jak dach, również i bagażnik można otwierać przy pomocy pilota.

Inne, typowe dla Mercedesa rozwiązania, na które warto zwrócić uwagę w nowym kabriolecie CLK to sterowany czujnikami pałąk przeciwkapotażowy, wysuwający się w przypadku zagrożenia automatycznie w ułamku sekundy oraz wielkopowierzchniowe boczne poduszki powietrzne zabezpieczające głowę i klatkę piersiową, umieszczone w oparciach przednich foteli. Do seryjnego wyposażenia zabezpieczającego należą także napinacze pasów i ograniczniki siły napięcia pasów na wszystkich fotelach, automatyczne naprowadzacze pasów dla kierowcy i pasażera z przodu oraz adaptacyjne przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Przy zadziałaniu przedniej poduszki pasażera układ sterujący uwzględnia również jego wagę. Po raz pierwszy na zamówienie można również otrzymać boczne poduszki dla pasażerów z tyłu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dachy | nowość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy