Limitowana wersja Clio
1 stycznia Renault wypuściło na rynek limitowaną edycję modelu Clio w sportowej wersji EXTREME. Niewielki francuski samochód zyskał ostre krawędzie nadwozia i odważny wystrój wnętrza, przez co oferuje teraz więcej komfortu oraz przyjemności z jazdy. Clio EXTREME można łatwo odróżnić od standardowej wersji małego renault. Zarówno nadwozie, jak i wnętrze utrzymano w odcieniach błękitu, a na tylnych drzwiach umieszczono wyraźną plakietkę EXTREME. Samochód będzie napędzany jednym z dwóch dostępnych szesnastozaworowych silników benzynowych (1,2 lub 1,4) albo wysokoprężną jednostką 1,5 o mocy 65 KM.
Specjalna edycja Clio powstała z myślą o młodych ludziach, którzy teraz znajdą w tym modelu jeszcze więcej odpowiedzi na własne oczekiwania. EXTREME będzie dostępne w pięciu różnych kolorach nadwozia. Wszystkie barwy są jednak utrzymane w odcieniach błękitu, który ma charakteryzować sportową edycję Clio. We wnętrzu auta znajdziemy kubełkowe fotele obite niebieskim i ciemno-szarym materiałem. Wstawki z niebieskiej masy perłowej rozmieszczono na desce rozdzielczej, wewnętrznych panelach drzwi oraz na dźwigni zmiany biegów. Sportowy charakter podkreślają od zewnątrz tylny spoiler i 15-calowe aluminiowe obręcze kół.
Pod maską Clio EXTREME może znaleźć się jeden z trzech oferowanych aktualnie silników. Dwa z nich to benzynowe jednostki szesnastozaworowe z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Pierwszy silnik o pojemności 1,2 litra dysponuje mocą 75 KM, drugi, o pojemności 1,4 litra osiąga moc 98 KM. Spalanie w tych jednostkach wynosi odpowiednio 5,9 i 6,7 l/100 km w cyklu mieszanym. Trzeci napęd to wysokoprężny diesel dCi o pojemności 1,5 litra osiągający moc 65 KM. Jednostki dCi w ofercie Renault charakteryzują się cichą pracą, niskim zużyciem paliwa i dynamiką nie ustępującą "benzyniakom". W lutym do gamy silników dołączy kolejny napęd diesla dCi o pojemności 1,5 litra, który będzie dysponował mocą 80 KM. Nowy napęd będzie zużywał zaledwie 4,2 litra oleju napędowego na sto kilometrów.