Leapmotor oficjalnie zadebiutował w Europie. Jakie modele oferuje?

Na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu sporo się działo. Jednym z największych wydarzeń był debiut nowych modeli chińskiej marki Leapmotor, która z pomocą koncernu Stellantis wchodzi szturmem do Europy.

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu miejsce miało wiele premier. Wśród aut niemieckich i francuskich nie mogło jednak zabraknąć marek chińskich. Na tegorocznym Paris Motor Show 2024 z kilkoma nowościami zaprezentował się m.in. Leapmotor. To zupełnie nowa marka na Starym Kontynencie, której większościowy pakiet akcji należy do Stellantisa.

Leapmotor zaprezentował w Paryżu swoje nowości

Na stoisku Leapmotor dziennikarze przyglądali się kluczowym nowościom chińskiej marki. Mowa o takich modelach jak C16, T03 czy C10. Model C16 to elektryczny SUV segmentu D zaprojektowany na wysokonapięciowej platformie (800V), który występuje w praktycznej, 6-osobowej konfiguracji siedzeń (2+2+2). 

Reklama

Model T03 to bezemisyjne auto segmentu A, zaprojektowane głównie z myślą o mobilności miejskiej. Jego ceny na zachodzie Europy startują od ok. 19 tys. euro (ok. 81 tys. zł). Warto zauważyć, że ten pojazd jest produkowany w Polsce, w dawnym zakładzie Fiata, a obecnie Stellantisa w Tychach. Zaprezentowany został także model C10, czyli kolejny SUV segmentu D, stworzony z myślą o klientach, którym najbardziej zależy na technologiach i bezpieczeństwie. Jego ceny zaczynają się od 36 400 euro (ok 156 tys. zł).

Leapmotor B10 skradł show. Chińczycy pokładają w nim wielkie nadzieje

Największą atrakcją była jednak premiera nowego modelu Leapmotor B10, czyli miejskiego SUV-a segmentu C, zbudowanego w oparciu o zaawansowaną architekturę LEAP 3.5. To pierwszy globalny model marki, który ma być tanią alternatywą dla klientów poszukujących nowoczesnego, bezpiecznego i taniego auta elektrycznego.

Leapmotor przyspiesza ekspansję w Europie

Od 23 września ta chińska marka rozpoczęła już sprzedaż w Europie poprzez ponad 200 dealerów działających w 13 krajach. Plany wobec rozwoju są bardzo ambitne, bowiem do końca 2025 roku spółka Leapmotor planuje zwiększyć liczbę punktów sprzedaży w Europie do 500. Kluczowym elementem jej strategii jest wsparcie Stellantisa, której dyrektor generalny Carlos Tavares, podkreśla, że dzięki Leapmotor chce oferować zaawansowaną technologicznie, przystępną cenowo mobilność elektryczną klientom.

Samochody Leapmotor początkowo będzie można kupić w 200 punktach dealerskich Stellantisa, we Francji, Włoszech, Niemczech, Holandii, Portugalii, Belgii, Grecji i Rumunii. Do 2026 roku lista dealerów ma wzrosnąć do 500 punktów, wówczas prawdopodobnie marka pojawi się również w Polsce.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Leapmotor | targi motoryzacyjne | Stellantis
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy