Cayman GT4. 385 koni, 4,4 sekundy do setki

Porsche zaprezentowało właśnie model Cayman w usportowionej wersji GT4. Samochód garściami czerpie z rozwiązań stosowanych przez inżynierów ze Stuttgartu w 911 GT3.

Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4Informacja prasowa (moto)

Oto nowość Porsche. Pierwszy Cayman serii GT

Ten dwumiejscowy pojazd napędzany jest 3,8-litrowym, sześciocylindrowym silnikiem o mocy 385 KM (283 kW). To ta sama jednostka co w kultowym 911 Carrera S. Cayman GT4 przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 295 km/h. Fajny, prawda?

Porsche Cayman GT4 
Porsche Cayman GT4 
Porsche Cayman GT4 
Porsche Cayman GT4 
Porsche Cayman GT4 
Porsche Cayman GT4 
Porsche Cayman GT4 
Porsche Cayman GT4 
Porsche Cayman GT4 

Z zewnątrz auto wyróżnia się nowym pasem przednim - inne są wloty powietrza, na dole zderzaka pojawił się splitter. Model ma również poszerzone wloty powietrza przed tylnymi nadkolami i zmodyfikowany tylny zderzak. Tylną klapę wieńczy pokaźnych rozmiarów spoiler. W oczy rzuca się też, umieszczone centralnie, podwójne zakończenie układu wydechowego.

Porsche Cayman GT4Informacja prasowa (moto)

W stosunku do zwykłego Caymana prześwit obniżono aż o 30 mm. Zastosowano również wyczynowy układ hamulcowy zapożyczony wprost z 911 GT3.

Sześciocylindrowy boxer o pojemności 3,8 l rozwija moc 385 KM. Jednostka sprzęgana jest standardowo z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Sprint to 100 km/h zajmuje autu 4,4 s. Prędkość maksymalna to 295 km/h.

Producent z dumą podkreśla, że nowy Cayman GT4 radzi sobie z północną pętlą toru Nurburgring w równe 7 minut i 40 sekund.

Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazły się m.in. ceramiczne hamulce czy wykonane z włókien węglowych fotele.

Ceny Porsche Cayman GT4 na rodzimym rynku startują z pułapu 85 779 euro. Zamówienia można już składać w niemieckich salonach.  

Porsche Cayman GT4 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas