Salon Paryż 2014 - BMW serii 2 w wersji kabriolet
BMW pokaże w Paryżu serię 2 z otwartym nadwoziem.
Tylnonapędowa "dwójka", czy to w wersji coupe, czy kabriolet, jest praktycznie konkurencją samą dla siebie. Otwarta odmiana ma elektrycznie sterowany, miękki dach, który składa się bądź rozkłada w ciągu 20 s. Operację można przeprowadzić również podczas jazdy, z prędkością do 50 km/h.
W porównaniu do poprzedniczki - serii 1 Convertible - "dwójka" ma lepsze proporcje. Jest o 7,2 cm dłuższa (443,2 cm) i o 2,6 cm szersza (177,4 cm), a jej rozstaw osi wzrósł o 3 cm (do 269 cm). Korzystają na tym podróżujący, którzy teraz mają do dyspozycji więcej przestrzeni. Większy jest też bagażnik - o 20 lub 30 l, zależnie od pozycji dachu (280-335 l).
Na komfort jazdy pozytywnie wpływa zwiększona o 20 proc. sztywność skrętna nadwozia oraz lepsze wygłuszenie miękkiego dachu. Według BMW poziom hałasu spadł o 5-7 decybeli - a warto przypomnieć, że już spadek o 3 decybele oznacza dwukrotnie mniejsze natężenie dźwięku.
Seria 2 Convertible będzie oferowana z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym R4 turbo o mocy 184 lub 245 KM (odpowiednio, 270 lub 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego), a także z 2-litrowym turbodieslem o mocy 190 KM (400 Nm). Na szczycie gamy stoi wariant M235i, napędzany doładowaną jednostką 3.0 R6 o mocy 326 KM (450 Nm). Za przeniesienie siły napędowej, zależnie od wersji, odpowiadają 6-stopniowe skrzynie ręczne lub 8-biegowe automaty. Topowa odmiana rozpędza się od zera do "setki" w ciągu 5,2 lub 5,0 s (odpowiednio, z przekładnią manualną i automatyczną).
Nowy kabriolet BMW trafi do europejskich salonów na początku przyszłego roku.
msob