Porsche 911 Turbo i Turbo S Cabriolet
Porsche publikuje pierwsze zdjęcia otwartej "911" Turbo i Turbo S. Model zadebiutuje oficjalnie pod koniec listopada podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles.
Z zewnątrz najmocniejsze wydania 911 Cabriolet wyróżniają agresywniej nakreślone zderzaki i 20-calowe obręcze kół o unikalnym wzorze. Model otrzymał miękki dach z lekką, magnezową ramą, składany za naciśnięciem przycisku w ciągu 13 s (operację można przeprowadzać na postoju lub podczas jazdy z prędkością do 50 km/h).
Podobnie jak w przypadku coupe, do napędu kabrioletu służy turbodoładowany, 6-cylindrowy bokser o pojemności 3,8 litra. W wariancie Turbo generuje on moc 520 KM, a w Turbo S - 560 KM. Sprint od 0 do 100 km/h trwa, odpowiednio, 3,5 oraz 3,2 s. W obu przypadku prędkość maksymalna wynosi 318 km/h.
Inżynierowie Porsche podkreślają, że względem poprzedników zwiększono nie tylko moc (+30 KM) i poprawiono osiągi (przyspieszenie do "setki" trwa o 0,2 s krócej), ale przede wszystkim obniżono zużycie paliwa (-15 proc.). Obie odmiany potrzebują średnio według producenta 9,9 l/100 km.
Porsche 911 Turbo i Turbo S Cabriolet wyposażone są standardowo w 7-biegowe, dwusprzęgłowe przekładnie zautomatyzowane PDK, system start-stop, napęd na cztery koła PTM oraz skrętne koła tylnej osi. Przy prędkości do 50 km/h skręcają się one w odwrotnym kierunku niż przednie pod kątem maksymalnie 2,8 st., co przekłada się na łatwiejsze manewrowanie i odpowiada skróceniu rozstawu osi samochodu nawet o 25 cm. Powyżej 80 km/h koła obu osi skręcają się w tym samym kierunku - efekt ten jest równoważny wydłużeniu rozstawu osi nawet o 50 cm i pozwala na uzyskanie znacznie lepszej stabilności podczas jazdy po krętych drogach.
Ponadto, lista opcji po raz pierwszy będzie obejmować najwyższej klasy nagłośnienie firmy Burmester.
Nowe wersje "911" trafią do europejskich salonów w grudniu br. Ceny modelu w Niemczech startują od 174 tys. euro za 911 Turbo Cabriolet i od niespełna 208 tys. euro za 911 Turbo S Cabriolet.
msob