Nowe systemy aktywnego bezpieczeństwa w Subaru
Subaru, śladem producentów aut premium, zamierza wprowadzić w tym roku w swoich autach udoskonalony system EyeSight, odpowiadający za działanie układów aktywnego bezpieczeństwa.
Japończycy rozwijają system EyeSight już od kilku lat. Korzysta on z dwóch zamontowanych u góry przedniej szyby kamer stereoskopowych. W najnowszej wersji zastosowano urządzenia kolorowe, a nie monochromatyczne. Ponadto, cechuje je o około 40 proc. większy kąt widzenia, wydłużony zasięg i o 15 proc. mniejsze rozmiary.
W efekcie EyeSight może teraz rozpoznać czerwone światła sygnalizacji świetlnej oraz światła hamowania poprzedzającego auta i wcześniej uruchomić hamulce, o ile włączony jest aktywny tempomat.
W razie zagrożenia uderzeniem w tył innego samochodu system uruchamia proces awaryjnego hamowania, o ile różnica w prędkości obu pojazdów nie przekracza 48 km/h (poprzednio: 30 km/h).
EyeSight reaguje także, jeśli kierowca w sposób niezamierzony przekracza linie rozdzielające pasy ruchu (generuje wówczas impulsy na kierownicy), a także wykrywa pojazdy znajdujące się w tzw. martwym polu i chroni przed kolizjami przy niewielkich prędkościach.
Nowa wersja systemu EyeSight może trafić do wyposażenia modeli Subaru jeszcze w tym roku.
msob