Klasa S z 4-cylindrowym dieslem

Wiosną Mercedes uzupełni ofertę klasy S o nowe elementy wyposażenia i wersje silnikowe. Wśród nich - hybrydowy wariant z 4-cylindrowym turbodieslem.

Mercedes S 300 BlueTEC Hybrid, bo o nim mowa, zasilany jest układem napędowym znanym już z klasy E. Układ ten składa się z 4-cylindrowego turbodiesla o pojemności 2,1 litra i mocy 204 KM oraz 27-konnej jednostki elektrycznej. W sumie generuje moc 231 KM. Za przeniesienie siły napędowej do tylnych kół odpowiada 7-biegowa skrzynia automatyczna.

Hybrydowa "eska" rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 7,6 s, osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i według Mercedesa zużywa średnio zaledwie 4,4 l/100 km. Ceny modelu startują od 370 400 zł za wersję z krótkim rozstawem osi. 

Reklama

Ponadto, do gamy silnikowej klasy S dołączą:

  • wysokoprężna odmiana S 350 BlueTEC z napędem na obie osie 4Matic, napędzana 3-litrowym turbodieslem V6 o mocy 258 KM (od 381 400 zł)
  • topowa wersja cywilna S 600 z 6-litrową jednostką V12 biturbo o mocy 530 KM (ceny w Niemczech od 164 279,50 euro, w Polsce na razie nieznane)
  • najmocniejszy wariant S 65 AMG, również z 6-litrowym agregatem V12 biturbo - tym razem o mocy 630 KM (ceny w Niemczech od 234 906 euro, w Polsce na razie nieznane)


Poza tym oferta flagowej limuzyny Mercedesa wzbogaci się o nieoferowane wcześniej elementy wyposażenia: podgrzewaną przednią szybę, ułatwiający sterowanie multimediami gładzik i wyświetlacz typu head-up, a także o dwie nowe tonacje kolorystyczne wykończenia wnętrza - beżowo-szarą oraz beżowo-czerwoną. 

msob

Mercedes S 350 BlueTEC L - TEST

O jeden krok za daleko? - Mercedes klasy S (W140) w "Motorze" z 1991 roku

Używany Mercedes klasy S W220 (1998-2005) - OPINIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy