Salon Detroit 2014 - Mercedes S 600
Mercedes zaprezentuje w Detroit flagową odmianę klasy S z 12-cylindrowym silnikiem biturbo o mocy 530 KM. Model ma być aż o 20 proc. bardziej oszczędny od poprzednika.
Najwyższy poziom luksusu i aksamitna kultura pracy widlastej "dwunastki" to wizytówka modelu S 600 od czasów typoszeregu 140. Najnowsza generacja modelu otrzyma nową jednostkę V12 biturbo o pojemności zwiększonej względem poprzednika z 5,5 do 6 litrów. Maksymalna moc wzrośnie z 517 do 530 KM i będzie dostępna w zakresie 4900-5300 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy pozostanie bez zmian - 830 Nm od 1900 do 4000 obr./min.
Siła napędowa płynie do tylnych kół za pośrednictwem 7-biegowego automatu. Mercedes podkreśla, że nowa odsłona S 600 jest aż o 20 proc. oszczędniejsza od poprzedniej - ma średnio zużywać 11,3 l/100 km. Pomoże w tym montowany po raz pierwszy system start-stop. Model rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Flagowa "eska" (pomijając sportowe wersje S 63 i S 65 AMG) będzie oferowana wyłącznie z przedłużonym rozstawem osi i otrzyma długą listę wyposażenia seryjnego, m.in. zawieszenie Magic Body Control z systemem skanowania drogi Road Surface Scan, w pełni LED-owe oświetlenie czy układ PRE-SAFE, który przygotowuje auto do zderzenia.
Ponadto, nabywcy wszystkich odmian klasy S będą mogli teraz zamówić wyświetlacz typu head-up oraz gładzik ułatwiający sterowanie systemem multimedialnym. Oba rozwiązania wprowadzono już w nowej klasie C.
Przypomnijmy, że jeszcze w tym roku Mercedes pokaże klasę S w wersji XL z dodatkowo przedłużonym rozstawem osi (341,5 cm w porównaniu do 316,5 cm w "zwykłej" odmianie L).
msob, źródło: germancarforum