Elektryczne Renault Scenic E-Tech wjeżdża do Polski. Zasięg robi wrażenie

Elektryczna nowość z Francji wjeżdża do salonów. Nowe Renault Scenic E-Tech, które przed wyjechaniem na drogi zdobyło tytuł Samochodu Roku 2024, właśnie debiutuje nad Wisłą. Najnowsza odsłona kompaktowego modelu nie jest już minivanem, a rodzinnym SUV-em. Podczas polskiej premiery słyszeliśmy o dużym zasięgu i przystępnych cenach.

Rodzina elektrycznych modeli Renault stale się powiększa - po modelu Zoe i Megane E-Tech do gamy modelowej dołączył Scenic E-Tech. Samochód zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Monachium, a krótko po tym został wyróżniony przez 25 jurorów w prestiżowym konkursie COTY i zdobył tytuł Samochodu Roku 2024. Niedługo po ogłoszeniu werdyktu udaliśmy się do Malagi, gdzie po raz pierwszy usiedliśmy za kierownicą nowego modelu. Teraz nowe Renault Scenic E-Tech debiutuje nad Wisłą i wjeżdża do polskich salonów.

Reklama

Nowe Renault Scenic E-Tech to rodzinny elektryk

Renault Scenic E-Tech ma 4470 mm długości, 1864 mm szerokości i 1571 mm wysokości, a rozstaw osi mierzy 2785 mm. Taki stan rzeczy przekłada się na sporą ilość miejsca w kabinie - zwłaszcza dla pasażerów tylnego rzędu. Co więcej, bagażnik oferuje od 545 do 1670 litrów pojemności, a samochód oferuje możliwość holowania przyczepy z hamulcem o masie do 1,1 tony.

Renault Scenic E-Tech - dane techniczne

 comfort rangelong range
moc170 KM218 KM
moment obrotowy280 Nm300 Nm
napędna przódna przód
bateria (netto)60 kWh87 kWh
przyspieszenie 0-100 km/h8,6 s7.9 s
prędkość maksymalna150 km/h170 km/h
zasięg420 km625 km

W nowym Renault Scenic E-Tech zasięg robi wrażenie

Francuska nowość występuje w dwóch wersjach napędowych, które poza mocą układu napędowego różnią się rozmiarem akumulatora. Obie jednak oferują wyłącznie napęd na przednią oś. Pierwsza “comfort range" dysponuje mocą 170 KM i 280 Nm momentu obrotowego oraz posiada akumulator trakcyjny o pojemności 60 kWh. W tej odmianie przyspieszymy od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy, rozpędzimy się do 150 km/h i przejedziemy 420 kilometrów w cyklu WLTP.

Drugi wariant “long range" oferuje już 220 KM i 300 Nm momentu obrotowego oraz występuje z baterią o pojemności 87 kWh. W tym wydaniu pierwsza “setka" pojawia się po 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 170 km/h. W tej odmianie Renault Scenic E-Tech ma przejechać nawet do 625 kilometrów w cyklu mieszanym.

W obydwu przypadkach akumulator naładujemy prądem stałym (DC) z maksymalną mocą 130 KW. Domyślnie moc ładowania prądem zmiennym (AC) jest ograniczone do 11 kW, jednak opcjonalnie producent oferuje mocniejszą ładowarkę pokładową o mocy 22 kW.

Ile nowe Renault Scenic E-Tech kosztuje w Polsce?

Elektryczny Renault Scenic E-Tech można już zamawiać w polskich salonach. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia - standardowej “techno" i wyższej “iconic". Ceny tego modelu w Polsce zaczynają się od 202 900 zł - tyle zapłacimy za 170-konny wariant w bazowej odmianie z mniejszym akumulatorem. Co jednak ciekawe, już za dopłatą 17 tys. złotych otrzymamy mocniejszą, 218-konną odmianę z większą baterią, oferującą zasięg 625 km (wg WLTP). Wyższa wersja wyposażenia występuje tylko w mocniejszym wariancie, wobec czego topowa wersja nowego Renault Scenic E-Tech kosztuje od 233 900 zł.

Renault Scenic E-Tech. Ceny

Wersja techno iconic
170 KM comfort range 202 900 złotych -
220 KM long range 219 900 złotych 233 900 złotych

Wyposażenie Renault Scenic E-Tech w wersji techno:

  • 12,3-calowy ekran wskaźników
  • 12-calowy ekran multimediów
  • system kontroli zmęczenia kierowcy
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • kamera cofania
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami dla pasażerów z tyłu
  • możliwość bezprzewodowego połączenia auta z telefonem za pomocą Android Auto i Apple CarPlay
  • indukcyjna ładowarka
  • elektrycznie otwieraną klapę bagażnika
  • 19-calowe felgi

Dodatkowo w wersji "iconic":

  • system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem z systemem wspomagania nagłego hamowania w czasie jazdy do tyłu
  • podgrzewaną kierownicę i przednie fotele
  • fotel kierowcy z elektryczną regulacją w sześciu kierunkach z funkcją masażu i pamięcią ustawień
  • system nagłośnienia Harman Kardon z dziewięcioma głośnikami
  • 20-calowe felgi
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Renault | Renault Scenic | samochody elektryczne | elektryki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy