Citroen Jumper

Citroen Jumper jest największym samochodem dostawczym w gamie francuskiego koncernu motoryzacyjnego. Mimo, że jest produkowany od ponad 20 lat, to w tym czasie pojawiły się tylko dwie generacje modelu. Producent zdecydował się za to na liczne liftingi, które sprawiły, że auto nadąża za aktualnymi motoryzacyjnymi trendami. Auto od początku zdobyło uznanie kierowców. Już rok po premierze wyróżniono je tytułem Dostawczego Auta Roku.
Citroen Jumper - najważniejsze informacje
Citroen Jumper to furgon, furgon oszklony, van lub mikrobus do przewozu osób. /materiały prasowe

Citroen Jumper - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    1994

Citroen Jumper jest największym samochodem dostawczym w gamie francuskiego koncernu motoryzacyjnego. Mimo, że jest produkowany od ponad 20 lat, to w tym czasie pojawiły się tylko dwie generacje modelu. Producent zdecydował się za to na liczne liftingi, które sprawiły, że auto nadąża za aktualnymi motoryzacyjnymi trendami. Auto od początku zdobyło uznanie kierowców. Już rok po premierze wyróżniono je tytułem Dostawczego Auta Roku.

Historia Citroena Jumpera

Pierwsza generacja Jumpera pojawiła się w sprzedaży w 1994 roku. Auto konkurowało z bliźniaczymi modelami, czyli Fiatem Ducato oraz Peugeotem Boxerem.

Jumper jest produkowany w kilku odmianach. Klienci mogą zdecydować się na furgon, furgon oszklony, 6-osobowego vana lub mikrobusa przeznaczonego do przewozu 9 osób.

Citroen Jumper – generacje

Pierwsza generacja Jumpera, podobnie jak jego poprzednik, czyli model C25, jest autem przednionapędowym. Zastosowano w nim zawieszenie typu McPherson. W 2002 roku producent przeprowadził pierwszy lifting modelu. Zmiany objęły głównie rozszerzenie gamy silników o nowe jednostki o większej niż dotychczas mocy.

Jumper drugiej generacji jest produkowany od 2006 roku. Citroen zdecydował się na odświeżenie jego sylwetki oraz wprowadzenie kilku wersji o różnych rozmiarach.

Citroen Jumper – dane techniczne

Jumper jest oferowany z różnymi silnikami. W gamie znajdują się zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Diesle mają pojemność od 1,9 do 2,8 l. Ich moc zaczyna się od 68 KM. Maksymalnie może wynosić 127 KM. Silniki benzynowe są oferowane w pojemności 2,0 l. Wśród nich są dostępne dwie wersje: o mocy 97 oraz 110 KM.

Prawie wszystkie wersje Jumpera mają montowany napęd na przednią oś. W sprzedaży są też dostępne auta z napędem na 4 koła.

Citroen Jumper – opinie kierowców

Konstruktorzy Jumpera skupili się na tym, aby jego nadwozie było na tyle opływowe, żeby z łatwością pokonywało opór powietrza. Rzeczywiście się to udało. Kierowcy potwierdzają, że samochód mimo swoich sporów rozmiarów ma całkiem ekonomiczne spalanie. W mieście jest to ok. 11,5 l. Na trasie, przy płynnej jeździe udaje się zejść poniżej 10 l. oleju napędowego lub benzyny.

Największą zaletą Jumpera jest jego uniwersalność. Producent oferuje wiele różnych opcji nadwozia. Wśród nich znajdują się m.in. 3- lub 4-drzwiowy van, pick-up, bus, czy też podwozie do zabudowy z 2- lub 4-drzwiową kabiną.

Jumper jest doceniany za swoją dobrą zwrotność oraz sprawny układ kierowniczy. Najczęstsze usterki dotyczą zawieszenia, a także różnych podzespołów elektroniki.