Rajd Niemiec OS16: Loeb liderem po 2 dniach

Sebastien Loeb na Citroenie Xsara jest liderem Rajdu Niemiec po dwóch dniach trwania imprezy (szesnastu odcinkach specjalnych). Francuz wyprzedza Marcusa Gronholma (Peugeot) i Markko Martina (Ford).

Sebastien Loeb na Citroenie Xsara jest liderem Rajdu Niemiec po dwóch dniach trwania imprezy (szesnastu odcinkach specjalnych). Francuz wyprzedza Marcusa Gronholma (Peugeot) i Markko Martina (Ford).

Loeb jest już czwartym liderem Rajdu Niemiec. Wcześniej prowadzili Markko Martin, Richard Burns i Marcus Gronhoelm.

W ciągu drugiego dnia rajdu kibice oglądali zaciętą walkę. Sobota rozpoczęła się od liderowania Burnsa i świetnej postawy Sebastiena Loeba i Markko Martina, a także szybkiej jazdy Gronholma.

Burns nie był w stanie utrzymać prowadzenia, które po 9. odcinku specjalnym odebrał mu Gronholm. Fin nie był jednak najszybszym kierowcą na kolejnych oesach regularnie przegrywając z Loebem i odrabiającym straty z pierwszego dnia Martinem. A świetnie jadący Francuz najpierw na 11. oesie wyprzedził Burnsa, by po 13 oesach objąć prowadzenie w rajdzie. Co prawda 10-kilometrowy odcinek 14. wygrał Gronholm, jednak odrobił tylko 0,3 s, a pierwszych 10 kierowców zmieściło się w 9 sekundach różnicy!

Reklama

Decydujący o wynikach po dwóch dniach rajdu okazał się 17-kilometrowy oes nr 15. Wygrał go Markko Martin, który dzięki temu awansował z 5. na 3. pozycję (wyprzedzając Burnsa i McRae), drugi był Duval, a trzeci Loeb. Burns, Gronholm i McRae stracili aż ponad 14 sekund, a więc niemal sekundę na kilometrze!

Niewielki wpływ na wyniki miała ostatnia sobotnia próba, 6-kilometrowy "superoes". Niespodziewanie wygrał go Roman Kresta na peugeocie przed Schwarzem i Loix'em (obaj Hyundai).

Rajd Niemiec jest debiutem na rajdowych trasach nowego samochodu - Skody Fabii WRC. Niestety, Fabia nie okazała się znacząco lepsza od Octavii. Didier Auriol z powodu kłopotów z silnikiem wycofać się musiał na odcinku 7. Na 13. oesie jego los podzielił Toni Gardemeister.

W Rajdzie Niemiec wystartowały trzy polskie załogi. Krzysztof Hołowczyc na skutek problemów z silnikiem wycofał się już po pierwszym odcinku specjalnym. Nadal jadą natomiast Janusz Kulig i Michał Sołowow.

Krakowianin zajmuje 29. miejsce w klasyfikacji generalnej i 5. w grupie N. Do poprzedzającego zawodnika traci niemal dwie minuty a do liderującego Soli - niemal 7. To wyklucza nawiązanie walki.

Michał Sołowow jest 16. w grupie N ze stratą ponad 17 minut.

Zobacz galerię z Rajdu Niemiec

Wyniki po OS16 (dwóch dniach rajdu):

1. LOEB-ELENA      Citroen Xsara A8    2h46'20"80
2. GRONHOLM-RAUTIA Peugeot 206 A8      + 00'05"50
3. MARTIN-PARK     Ford Focus  A8      + 00'34"80 
4. MCRAE-RINGER    Citroen Xsara A8    + 00'45"30
5. BURNS-REID      Peugeot 206 A8      + 00'48"80 
6. SAINZ-MARTI     Citroen Xsara A8    + 01'54"60 
7. DUVAL-PREVOT    Ford Focus  A8      + 01'59"40
8. PANIZZI-PANIZZI Peugeot 206 A8      + 02'19"20
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: mięta | francuz | Citroen | Citroen Xsara | Ford | Peugeot | rajd | loeb | Niemiec | Rajd Niemiec
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy