Porsche 919 Hybrid N najszybsze w Le Mans
Porsche 919 Hybrid N z numerem "2" pomimo długiej naprawy (w boksach wyścigówka stała ponad godzinę) wygrał słynny wyścig 24 Le Mans. I to jedyna "hybryda", która znalazła się w czołówce wyścigu.
Po raz kolejny ten kultowy wyścig był pechowy dla Toyoty (najszybsze TS050 Hybrid dojechało na 9 miejscu ze stratą 9 okrążeń). W pierwszych godzinach zakończonego w niedzielę wyścigu prym wiódł team Toyoty TS 050 Hybrid, jednak w nocy dwa najwyżej sklasyfikowane samochody miały defekt.
Dla Porsche była to już dziewiętnasta wygrana w Le Mans. Za Porsche finiszowało siedem prototypów LMP2.
Do 2014 roku przez pięć lat w klasyfikacji generalnej triumfował zespół Audi, którego teraz nie było na liście startowej. W ostatnim wygranym przez niego wyścigu do zwycięstwa kierowcy potrzebowali przejechać 379 okrążeń. To jednak nie był rekord - w 2010 roku ekipa Audi Sport North America przejechała ich 397.
Tor Circuit de la Sarthe ma długość 13 629 m i jest poprowadzony ulicami wokół miasta, a sam wyścig organizowany przez Automobile Club de l'Ouest jest uważany za najbardziej prestiżowy w kalendarzu.Pierwszy 24-godzinny Le Mans odbył się 26 maja 1923 roku. Od tej pory był rozgrywany corocznie, z wyjątkiem 1936 roku oraz lat 1940-1948. Początkowo zawodnicy startowali indywidualnie, później zostały wprowadzone przepisy o dwuosobowych, a następnie trzyosobowych zespołach. Wyniki:
1. Timo Bernhard/Earl Bamber/Brendon Hartley (D/NZ/NZ) Porsche 919 Hybrid 367 okr. 2. Ho-Pin Tung/Oliver Jarvis/Thomas Laurent (CHN/GB/F) Oreca 07-Gibson - 1 okr. 3. Mathias Beche/David Heinemeier Hansson/Nelson Piquet Jr (CH/DK/BR) Oreca 07-Gibson - 3 okr. 4. David Cheng/Alex Brundle/Tristan Gommendy (CHN/GB/F) Oreca 07-Gibson -4 okr. 5. Nelson Panciatici/Pierre Ragues/André Negrão (F/F/BR) Alpine A470-Gibson -5 okr. 6. Will Owen/Hugo De Sadeleer/Filipe Albuquerque (USA/CH/P) Ligier JS P217-Gibson -5 okr. 7. James Allen/Franck Matelli/Richard Bradley (AUS/F/GB) Oreca 07-Gibson -6 okr. 8. Tor Graves/Jonathan Hirschi/Jean-Éric Vergne (GB/CH/F) Oreca 07-Gibson -7 okr. 9. Sébastien Buemi/Anthony Davidson/Kazuki Nakajima (CH/GB/J) Toyota TS050 Hybrid -9 okr. 10. Andrea Belicchi/Roberto Lacorte/Giorgio Sernagiotto (I) Dallara P217-Gibson -14 okr.