Korozja elementów nośnych auta - problem, który może cię zaskoczyć
Podwozie samochodu potrafi zacząć korodować o wiele szybciej niż nadwozie.
Wielu kierowców nie kryje zdziwienia, gdy ich samochód nie zalicza badania technicznego z powodu korozji. Zwłaszcza w przypadku aut, na których nadwoziu nie ma nawet śladu rdzy. Czy to możliwe?
Okazuje się, że w niektórych przypadkach podwozie samochodu koroduje znacznie szybciej niż nadwozie. Taka sytuacja ma miejsce głównie w samochodach terenowych i dostawczych, w których rdzewieje rama. Korozję znacznie przyspiesza pozostawione na elementach metalowych błoto. Nie dość, że utrzymuje w tym miejscu wilgoć, to na dodatek uniemożliwia przepływ powietrza.
Jednak podobny problem dotyczy też samochodów osobowych. Tu obecność rdzy na podwoziu może zaskoczyć właściciela. Najgorzej jest w przypadku samochodów parkowanych na nieutwardzonych miejscach. Korozja w aucie stojącym na ziemi czy trawniku postępuje znacznie szybciej niż w pojazdach stojących np. na kostce brukowej.
Zaawansowana rdza, a tym bardziej perforacja elementów nośnych (np. ramy czy podłużnic) dyskwalifikuje auto na badaniu technicznym. Na dodatek naprawy tych elementów są niedopuszczalne.
"Motor" 25/2017
Korozja samochodu - kiedy rdza staje się zagrożeniem – EKSPLOATACJA