Sztuka wygrał "Cieszyńską"!
Łukasz Sztuka (Mitsubishi Lancer Evo) wygrał rajd Cieszyńska Barbórka, imprezę wprawdzie nie zaliczaną do klasyfikacji MP, ale zazwyczaj - z racji bardzo dobrej obsady - ciesząca się sporym zainteresowaniem kibiców. W tym roku w Cieszynie nie wystartował ani Kulig ani Kuzaj, ale nie była to impreza "dookoła trzepaka", o czym świadczy obecność takich kierowców jak Kuchar (numer 1), Dytko (numer 2), czy Sztuka (numer 3).
Po przejechaniu 12 odcinków specjalnych, z których składał się cały rajd, Łukasz Sztuka o 19,2 sekundy wyprzedził Pawła Dytko (Mitsubishi Lancer Evo) i o 48,8 braci Michała i Grzegorza Bębenków (Mitsubishi Lancer Evo). Kolejne miejsca zajęli Sebastian Frycz i Tomasz Kuchar.
Przypomnijmy, że wczoraj w prologu, który nie był zaliczany do klasyfikacji wygrała załoga Sebastian Frycz/Piotr Suchy (Mitsubishi Lancer Evo) - 2,19,0, na drugim miejscu sklasyfikowano Czechów Lumir Galia/Jaromir Biluseac (Skoda Felicja Kitcar) - 2,19,9, a na trzecim krakowską załogę Janusz Jania/Dominika Bartelek (Peugeot 205 Rally) - 2.19,9.
Dzisiaj najlepiej spisywały się auta z napędem na cztery koła. Przez cały czas było pochmurno, pojawiały się przelotne opady i na bardzo krętej, technicznej trasie w wielu miejscach zalegało błoto. Dobrze jadący Tomasz Kuchar (VW Golf Kitcar) zakopywał się w grząskim podłożu i nie mógł nawiązać walki z dwu-osiowymi lancerami. Dodatkowo na 8 OS Kuchar wypadł z trasy i uszkodził prawy przód samochodu. Ostatecznie, na mecie rajdu stracił do Sztuki ponad 4 minuty.
Mimo że rajd był bardzo dobrze przygotowany (oesy ułożone były w taki sposób, że stojąc w jednym miejscu można było obserwować bardzo duży fragment trasy), to nie przyciągnął on wielkich rzesz kibiców. Na eliminacje RSMP, przychodzi trzy razy więcej fanów tego sportu.
Wyniki końcowe Cieszyńskiej Barbórki (po 12 OS):
1. Łukasz Sztuka (Mitsubishi Lancer Evo)
2. Paweł Dytko (Mitsubishi Lancer Evo) +19,2
3. Michał Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo) +48,8
4. Sebastian Frycz (Mitsubishi Lancer Evo) +3:48,2
5. Tomasz Kuchar (VW Golf Kitcar) +4:13,3