Cieszyńska Barbórka - podsumowanie
Łukasz Sztuka ze Zbigniewem Cieślarem, załoga rajdowa jadąca samochodem Mitsubishi Lancer Evo VI grupy N, została zwycięzcą XXVIII Rajdu Cieszyńskiej Barbórki. W pobitym polu Sztuka i Cieślar pozostawili rodzinny duet kuzynów Pawła i Tomasza Dytków (Mitsubishi Lancer Evo VI gr.A) oraz braci Michała i Grzegorza Bębenków (też w Mitsubishi Lancer Evo VI gr.N).
Na starcie tegorocznego Rajdu Cieszyńskiej Barbórki stanęła rekordowa ilość 118 załóg. Ozdobę zawodów stanowili kierowcy na co dzień ścigający się w RSMP (niestety na liście startowej zabrakło nazwiska awizowanego wcześniej Leszka Kuzaja, który po perypetiach w Rajdzie Tatr nie zdążył naprawić samochodu i zregenerować sił).
Oprócz wspomnianych: Sztuki, Dytki i Bębenka na trasie dwunastu odcinków specjalnych XXVIII Rajdu Cieszyńskiej Barbórki zaprezentowali się tak znani z tras RSMP zawodnicy jak: Tomasz Kuchar (Volkswagen Golf Kitcar), Maciej Woda (Renault Megane gr. A), Magdalena Cieślik (Mitsubishi Lancer Evo IV) czy Michał Gołębiowski (Skoda Felicia Kitcar).
Rajd rozpoczął się od prologu, którego niespodziewanym zwycięzcą został Sebastian Frycz. Ten świeżo upieczony mistrz Polski w klasie N2 po raz pierwszy startował samochodem czteronapędowym (Mitsubishi Lancer Evo IV) i przyznać trzeba, że radził sobie całkiem dobrze zajmując ostatecznie czwartą pozycję w generalnej klasyfikacji rajdu.
O pechu może mówić Tomasz Kuchar. Nie dość, że konfiguracja odcinków specjalnych (dużo ciasnych, obrzuconych błotem nawrotów) zdecydowanie preferowała samochody czteronapędowe, to jeszcze na ósmej próbie rajdówka wrocławianina uderzyła przodem tracąc walory jezdne. Efekt: dopiero piąta pozycja Kuchara w klasyfikacji rajdu.
Tradycyjnie już Cieszyńska Barbórka stała się poligonem doświadczalnym przed kolejnym sezonem. Nowe samochody testowali pod Cieszynem między innymi: Gołębiowski, Bębenek, Woda i Cieślik.
Wyniki końcowe Cieszyńskiej Barbórki (po 12 OS):
1. Łukasz Sztuka (Mitsubishi Lancer Evo)
2. Paweł Dytko (Mitsubishi Lancer Evo) +19,2
3. Michał Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo) +48,8
4. Sebastian Frycz (Mitsubishi Lancer Evo) +3:48,2
5. Tomasz Kuchar (VW Golf Kitcar) +4:13,3