Chcą sprzedać 6 milionów zimówek. Czy to się uda?
Producenci chcą sprzedać w tym roku ponad 6 mln sztuk zimowego ogumienia. Ale chociaż nagły atak zimy mamy już pod koniec października, prawdopodobnie nie będzie to łatwe - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".
Obfite opadu śniegu w miniony weekend na dobre rozkręciły sprzedaż opon zimowych. Dla producentów to powód do zadowolenia - liczą na to, że końcówka roku pozwoli im wyraźnie poprawić wyniki w tym segmencie. Pobicie ubiegłorocznego rekordu będzie jednak trudne.
Według firmy Continental w 2011 r. wszystkie koncerny sprzedały w naszym kraju 5,9 mln sztuk opon zimowych - o 900 tys. więcej niż rok wcześniej. W tym roku do końca września sprzedaż opon zimowych zamknęła się liczbą 4,2 mln sztuk i była o 200 tys. gorsza niż rok temu.
Według ekspertów ten rok różni się od poprzedniego tym, że zakupy zimowe rozpoczęliśmy przynajmniej dwa tygodnie później. Szczyt zainteresowania oponami przypada na przełom października i listopada. Adaszewski spodziewa się, że w tym czasie liczba zapytań o ogumienie będzie nawet dwanaście razy wyższa niż przed sezonem.