Porsche 918

Wtorek, 5 września 2023 (10:49) Aktualizacja Piątek, 12 stycznia 2024 (15:49)
Porsche 918 Spyder to prawdopodobnie najbardziej wyjątkowy model w ofercie marki. Produkowany był jedynie przez niecałe 2 lata i dostępny w ograniczonej liczbie 918 egzemplarzy. Oferował także niesamowite osiągi przy jednoczesnym maksymalnym ograniczeniu spalania i emisji. Przez wysoką cenę dostępny jest jednak do dziś wyłącznie dla nielicznych.
Porsche 918 - najważniejsze informacje
Porsche 918 Spyder powstało w liczbie tylko 918 egzemplarzy. /materiały prasowe

Porsche 918 - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2013

  • Zakończenie produkcji:

    2015

Porsche 918 Spyder – historia

Porsche 918 Spyder zaprezentowano podczas 80. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w 2010 roku. Miał to być model limitowany, wyprodukowany w liczbie 918 sztuk. Pierwsze egzemplarze zjechały z taśmy w 2013 r. W wersji seryjnej auto otrzymało układ hybrydowy o mocy aż 887 KM, mocniejszy niż pierwotnie planowano (prototyp miał układ napędowy o łącznej mocy 770 KM). Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało jedynie 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła 320 km/h. We wrześniu 2013 r. Porsche 918 pokonało północną pętlę toru Nurburgring w czasie 6 minut 57 sekund, ustanawiając ówczesny rekord na tym odcinku.

Jednocześnie dzięki zastosowaniu układu hybrydowego Porsche 918 było zaskakująco ekonomiczne – średnio spalało 3l benzyny na 100 km. Produkcja Porsche 918 Spyder została zakończona dokładnie po 21 miesiącach – wtedy z taśmy zjechał ostatni, 918 egzemplarz jedynej generacji tego hipersamochodu.

Porsche 918 Spyder – dane techniczne

Porsche 918 Spyder otrzymało napęd hybrydowy z możliwością ładowania (plug-in). Główną jednostką był silnik benzynowy V8 o pojemności 4,6 l i mocy 608 KM. Wspierały go dwie jednostki elektryczne o mocy 156 KM i 129 KM. Łączna moc układu hybrydowego wyniosła zatem aż 887 KM. Auto otrzymało 7-biegową sekwencyjną przekładnię (PDK) oraz napęd na 4 koła (All Wheel Drive). 

Dwudrzwiowe nadwozie typu targa mieściło dwa fotele – dla kierowcy i pasażera. Tym samym auto natychmiast stało się konkurencją dla takich modeli jak Ferrari LaFerrari, Lamborghini Aventador czy McLaren P1. Konstruktorzy Porsche wykorzystali w tym modelu najnowsze technologie, aby uzyskać maksymalne osiągi przy minimalnym spalaniu. Wiązało się to z ekstremalnie wysokimi cenami – aby kupić model 918, trzeba było zapłacić przynajmniej 645 000 euro.

Porsche 918 Spyder – opinie o modelu

Porsche 918 to niewątpliwie model elitarny i kultowy. Dziś ceny używanych egzemplarzy znacznie przewyższają te pierwotne. Tym modelem marka Porsche udowodniła, że da się stworzyć samochód ekologiczny i ekonomiczny w eksploatacji, a jednocześnie zapewniający niesamowitą dynamikę i mnóstwo przyjemności z jazdy.

Porsche 918 - Wiadomości